Rekordsnabb tillväxt för 24SevenOffice

24SevenOffice ökar omsättningen med 184 procent jämfört med samma period förra året. Detta är det sjunde kvartalet i rad som företaget visar en tillväxt på över 30 procent. 24SevenOffice är i och med detta ett av de snabbast växande företagen på Oslobörsen.

- Med en tillväxt på närmare 200 procent är vi ett av börsens snabbast växande företag. Vi har dessutom förbättrat driftskostnaderna med 82 procent, så vi är mycket nöjda med det tredje kvartalet, säger Ståle Risa, VD på 24SevenOffice.

I september öppnade 24SevenOffice kontor i Sverige och andelen svenska kunder ökar snabbt. Företaget har bland annat slutit ett stort samarbetsavtal med Dun & Bradstreet i Sverige.

- Marknaden för SaaS ökar snabbt i USA och med facit i hand ser vi att vi är en del av den utvecklingen. SaaS är en fantastisk verksamhetsmodell, inte minst nu när många IT-företag drabbas hårt av finanskrisen, säger Ståle Risa.

Nyckeltal för det tredje kvartalet (i norska kronor)

Omsättning 3Q08 15,3
Omsättning 3Q07 5,4
% förbättring 184 %

EBITDA 3Q08 -1,2
EBITDA 2Q08 -6,6
% förbättring 82%

SaaS-marknaden i korthet

Analysföretaget Gartner Group förutspår att:

• Innan 2010 kommer ca 65 procent av alla europeiska företag att använda minst en SaaS-applikation.
  • Innan 2010 kommer SaaS att vara integrerad som en naturlig del i verksamheternas IT-arkitektur.
  • Innan 2010 kommer användningen av SaaS i mellanstora och stora företag att ha fördubblats.
  • Från 2010 kommer budgetering avsatt till SaaS att öka med mer än 25 procent årligen.
  • Innan 2012 kommer mer än 30 procent av all ny mjukvara till företag att levereras som SaaS.

Kontaktpersoner:
Ståle Risa, VD: 08-750 70 80 eller +47 922 35 847, str@24SevenOffice.com
Mikael Westmark, presskontakt: 08-522 378 01, mikael@westmark.se

Om 24SevenOffice
24SevenOffice är Europas ledande leverantör av integrerade affärssystem som levereras som en tjänst på Internet (Software as a Service - SaaS). Systemet innehåller allt ett företag behöver i det dagliga arbetet . Det inkluderar såväl ekonomi, bokföring, fakturering och logistik som kundbehandling och säljstöd (CRM), e-post, fil- och dokumenthantering, gruppkalender, tidsrapportering och projektstyrning. 24SevenOffice har huvudkontor i Oslo, totalt 100 anställda och över 10 000 användare. Företaget har strategiska partnerskap med bl.a. WebEx, Danske Bank, Bluegarden, Dun & Bradstreet och BGC. Aktien är noterad på Oslobörsen. För mer information, ring 08-750 70 80 eller gå in på www.24SevenOffice.com.

• Hel-, delårsrapporter