24SevenOffice startar redovisning på webben

24SevenOffice går mot strömmen och expanderar i Sverige med en ny byrå för ekonomitjänster under namnet AccountOnIt. Svenska företag kan nu få en komplett lösning med både affärssystem och redovisningstjänster på webben från en och samma leverantör.

24SevenOffice har lyckats med den modellen i Norge där de vuxit från 1 till 45 anställda på tre år och vill nu bygga vidare med samma koncept i Sverige.

- Vi ser att kunderna allt mer efterfrågar en komplett outsourcad funktion med både affärssystem och ekonomitjänster för att kunna minska sina kostnader och fokusera på kärnverksamheten, säger Ståle Risa, styrelseordförande för 24SevenOffice i Sverige.

I dessa turbulenta tider är det extremt viktigt att se till att kunderna är nöjda, dra ned på kostnader och ha kontroll på ekonomin. 24Sevenoffice har utvecklat ett webbaserat affärssystem med CRM, redovisning, order, fakturering och projekthantering. Dessutom finns en rad stödfunktioner som inkasso och fakturabelåning via Intrum Justitia, bankbetalningar via BGC, kundupplysningar via Soliditet och IP-telefoni via Oyatel.

- Vårt webbaserade system är mycket mer kostnadseffektivt än en traditionell lösning. Våra kunder sparar i genomsnitt över 25 procent på sina IT-utgifter och redovisningstjänster. De integrerade stödfunktionerna i systemet besparar samtidigt våra kunder en hel del administrationsarbete och ger en bättre likviditetsstyrning, säger Ståle Risa.

Den nya redovisningsbyrån kommer att sälja sina tjänster under varumärket AccountOnIt. Grundaren och ledningen för verksamheten i Norge kommer också att vara delaktig i den svenska etableringen.

AccountOnIt har en stor konkurrensfördel i att de under de senaste tre åren skött redovisningen för mer än 1 000 företag med hjälp av 24SevenOffice. Lösningen innehåller bland annat skanning av verifikat, elektronisk bankbetalning och likviditetsstyrning via Intrum – samtidigt som man får tillgång till alla rapporter på Internet oavsett var man befinner sig.

- Vi har många års erfarenhet av att bygga effektiv och kostnadsbesparande redovisning baserat på vårt webbaserade affärssystem och vi har många redovisningspartner i Sverige och Norge. Det vinner våra kunder på, säger Ståle Risa.

Kontaktpersoner:
Ståle Risa, Styrelseordförande Sverige: 08-750 70 80/+47 922 35 847, sr@24SevenOffice.com
Mikael Westmark, presskontakt: 08-522 378 01, mikael@westmark.se

Om 24SevenOffice
24SevenOffice är Europas ledande leverantör av integrerade affärssystem som levereras som en tjänst på Internet (Software as a Service - SaaS). Systemet innehåller allt ett företag behöver i det dagliga arbetet . Det inkluderar såväl ekonomi, bokföring, fakturering och logistik som kundbehandling och säljstöd (CRM), e-post, fil- och dokumenthantering, gruppkalender, tidsrapportering och projektstyrning. 24SevenOffice har sitt svenska huvudkontor i Stockholm, totalt 100 anställda och över 10 000 användare. Företaget har strategiska partnerskap med bl.a. WebEx, Danske Bank, Dun & Bradstreet, Intrum Justitia och BGC. Aktien är noterad på Oslobörsen. För mer information, ring 08-750 70 80 eller gå in på www.24sevenoffice.com.