Viktiga juridiska dokument – Ett knapptryck ifrån

Under en kort period har Jönköpingsföretaget 121.nu lanserat ännu en ny tjänst. Det har aldrig varit enklare att ladda ner bolagshandlingar som nu.

- Vi strävar ideligen efter att vårt informationsutbud skall öka och samtidigt bli enklare och mer användarvänligt. Vi vill kunna ge så mycket som möjligt till våra användare och tror att vi nu tagit ytterligare ett steg i den riktningen, säger vd Jonathan Isacsson.

Via 121.nu, eller one to one, ges tillgång till allehanda information om över 1 700 000 företag, myndigheter och organisationer. Vill du exempelvis veta vem som sitter i styrelsen eller vem som är firmatecknare i något av alla bolagen kan du nu ladda ner ett registreringsbevis på valt företag. Nyttan med beviset är bra att ha vid kontakter med bank, vid affärsuppgörelser eller om du vill kontrollera din affärspartner eller konkurrent.
För att få en tydligare bild av ett företag kan du även ladda ner årsredovisningar på samtliga aktiebolag i Sverige. Särskilda företag som är skyldiga att lämna delårsrapporter finns också tillgängliga på 121.nu, och dessa rapporter finns således också åtkomliga för nedladdning.
Ett annat juridiskt dokument som finnas att ladda ner är bolagsordningar.
En bolagsordning är ett aktiebolags regelverk. Här kan man få information om företagsnamn, säte, verksamhet, aktiekapitalets och styrelsens storlek, räkenskapsår, rösträttsreglerna och hur bolagsstämman ska sammankallas och vad stämman ska behandla.

- De som söker efter sådan företagsinformation som vi tidigare publicerat efterfrågar även mer djupgående uppgifter. Därför känns detta som en helt naturlig utveckling av 121.nu´s tjänster. Vi vill ge företagarna de bästa förutsättningarna i sina affärer, fortsätter Jonathan Isacsson.

121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 50 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Jonathan Isacsson, VD
one to one ab