Unik informationstjänst ger tillgång till alla svenska varumärken

Jönköpingsföretaget 121.nu har tecknat ett avtal med Patent- och registreringsverket (PRV), som innebär att man får tillgång till information om alla registrerade svenska varumärken som gäller i Sverige.

- Vårt informationsutbud på nätet ökar betydligt och det stärker oss som en av de ledande aktörerna inom företagssök, säger vd Jonathan Isacsson.
121.nu, eller one to one, är redan idag en av Sveriges mest använda söktjänster på internet. Via 121.nu ges tillgång till allehanda information om över 700 000 företag, myndigheter och organisationer. Jönköpingsföretaget är unikt eftersom man skapat en egen sökteknologi med relevanta sökresultat, som gör det möjligt att snabbt hitta det man letar efter. I framtidsstrategin ingår att växa ytterligare med ett större informationsutbud. Ett led i den satsningen är att lägga ut alla svenska registrerande varumärken för kostnadsfri sökning på hemsidan.

Att 121.nu blir först i Sverige utanför varumärkesbranschen att på detta sätt använda PRV:s varumärkesregister bekräftas av Mats Lindström, enhetschef på PRV. Han berättar att det finns drygt 140 000 registrerade nationella varumärken i Sverige.

- I och med det nya avtalet ökar vi informationsflödet. Att snabbt kunna få information om ett varumärke kan bland annat ge värdefull förädlad information till andra företag som vill försäkra sig om att man inte inkräktar på någon annans varumärke, säger vd Jonathan Isacsson.
Varumärkesregistret kommer att läggas ut på internet under sommaren, tillsammans med företagets övriga lansering. Då kommer bland annat alla Sveriges nästan 1,7 miljoner företag finnas sökbara.

121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 50 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Om PRV
PRV ger skydd och ensamrätt till tekniska idéer, varumärken och design. PRV ger dig möjlighet att byta ditt personnamn och skaffa utgivningsbevis för tidskrifter, så kallade periodiska skrifter. PRV erbjuder uppdragstjänster och kurser inom alla sina områden. PRV är en avgiftsfinansierad statlig myndighet som finns i Stockholm och Söderhamn med cirka 450 medarbetare.

Vid ytterligare information kontakta:
121.nu
VD Jonathan Isacsson