Gratis företagsinformation med 121.nu

Nu lanseras ett nytt och förbättrat 121.nu. Istället för 680 000 sökbara företag finns nu samtliga 1 500 000 registrerade och 200 000 avregistrerade företag. Söktjänsten blir med detta komplett och täcker hela Sveriges näringsliv. Jönköpingsföretaget 121.nu blir bland annat först i Sverige med att visa koncernstrukturer och information om samtliga svenska varumärken och dess klassificeringar.

- Med lanseringen av nya 121.nu befäster vi ytterligare vår ställning som ett av Sveriges ledande och mest trafikerade sökmedia. Vi ser dagens lansering som ett viktigt steg i vår onlinestrategi och i utvecklingen av 121.nu´s position i Sverige, säger vd Jonathan Isacsson.

På företagens infosidor visas också vilka certifikat ett företag har, om det är ackrediterat och vilket företag som utfärdat certifikatet. De företag som använder sig utav Newsdesk presstjänst får sina pressmeddelanden presenterade. Annan intressant information är att kunna se andelen anställda kvinnor och män i ett företag. Förutom detta visas uppgifter som registreringsdatum, aktiveringsdatum, inaktiveringsdatum, omsättning, antal anställda, momsgrupp, företagsform, organisationsnummer, import och exportuppgifter, m.m.

För att erbjuda ett så komplett utbud som möjligt har 121.nu utvecklat nya betaltjänster tillsammans med Bolagsverket och UC.
- Nu är det möjligt att ta kreditupplysningar på alla bolagsformer. När du som kund gör en kreditupplysning via 121.nu går det inte ut någon information till bolaget som du tar en upplysning på. Du kan även enkelt ladda ner årsredovisningar, delårsrapporter, bolagsordningar och registreringsbevis, fortsätter Jonathan Isacsson.
Det enda man behöver göra är att klicka på ett av de 1,7 miljoner företag som finns och ta ut den information man behöver. Hela företagsregistret är en gratistjänst utan krav på medlemskap.

121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 50 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Jonathan Isacsson, VD
one to one ab