Äntligen lättillgänglig information om koncernstrukturer

Sveriges största företagssök på nätet, 121.nu, utvecklar nu sitt samarbete med affärs- och kreditupplysningsföretaget UC. Samarbetet har bland annat resulterat i att det mest omfattande koncernregistret i landet läggs ut på nätet för kostnadsfri sökning. Anonyma kreditupplysningar kommer också att kunna göras via tjänsten.

121.nu, eller one to one, har på bara några år utvecklats till en av Sveriges mest använda söktjänster på Internet. Via 121.nu ges tillgång till allehanda information om över 1,7 miljoner företag, myndigheter och organisationer.
- Vi har skapat en egen sökteknologi med ett relevant och unikt sätt att presentera företagsinformation. Att bli först i Sverige med publicering av koncerninformation och koncernstrukturer på detta sätt känns bra, säger vd Jonathan Isacsson.

UC inleder nu alltså ett samarbete med Jönköpingsföretaget vilket är det första i sitt slag.
- Vi ser 121.nu som en intressant kanal på marknaden som kan tillhandahålla intressant företagsinformation, säger Thomas Jernberg, försäljningsdirektör på UC.

UC:s koncerninformation är alltid dagsaktuell och komplett. Nyligen fullföljda affärer är sådan information som hela tiden uppdateras, men även uppgifter om överlåtelser, fusioner och utländsk ägande. I koncernregistret ingår även information om koncerner med ett moderbolag som inte är ett aktiebolag, exempelvis kommuner och ekonomiska föreningar. I Sverige idag finns det över 20 000 företag som ingår i en koncern.

- Informationen kan även ge svar på hur en koncern är uppbyggd, dess historia och ekonomiska resultat. Samarbetet med UC innebär att vi nu blir ett mer komplett företagssök, som ger tillgång till allehanda företagsinformation. Det går även att göra anonyma kreditupplysningar på samtliga bolagsformer via 121.nu, vilket kan ge värdefull information vid val av samarbetspartner eller vid affärer, fortsätter Jonathan Isacsson.

121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 50 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Om UC
UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. Informationen används som underlag till drygt 10 miljoner beslut per år som fattas på företag, banker och finansbolag. UC erbjuder bland annat dagsaktuell information om både företag och privatpersoner. UC startades 1977. Huvudkontoret ligger i Stockholm och finns även i Örebro, Göteborg och Malmö. UC har 225 anställda och ägs av Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB.

Vid ytterligare information kontakta:
121.nu
VD Jonathan Isacsson