121.nu utökar företagsinformationen med F-skatt

Nästan alla företag oavsett om det är enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag har normalt F-skatt. Det innebär att företagaren, eller juridiska personer som aktiebolag och handelsbolag, själv betalar sina skatter och socialavgifter varje månad.

Att veta om ett företag har F-skatt eller inte kan verka onödigt, men i själva verket är innehavet av F-skattsedel av avgörande betydelse både när du anlitar uppdragstagare och när någon anlitar dig för ett arbete. En uppdragsgivare ska inte göra skatteavdrag eller betala arbetsgivaravgifter på ersättningen om mottagaren har F-skatt.

Om du som exempelvis enskild näringsidkare inte har F-skattsedel ska den som betalar ut arbetsersättning normalt innehålla skatt.

- Att göra affärer med företag som innehar F-skatt är av betydelse. Efter många förfrågningar av användare och väsentligheten i informationen har vi nu sett till att komplettera vår företagsinformation på alla 1,7 miljoner företag i vår söktjänst. Nu visar vi vilket datum varje enkilt företag registrerade sig för F-skatt och om ett företag ej har F-skatt så står detta klart och tydligt, säger Jonathan Isacsson, vd för 121.nu.

121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 60 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Jonathan Isacsson, VD
one to one ab