121.nu är den söktjänst som ökar mest i mobilen

Trots att 121.nu i skrivande stund håller på att utveckla nya appar till iphone och android är sökföretaget ändå en vinnare i Nielsens mätindex. På veckans vinnare bland topp 50 rankade sajter i mobilen hamnar 121.nu på 5:e plats och ökade hela 26% mot föregående vecka.

Företagssöktjänsten 121.nu har under 2010 haft ett framgångsrikt år på webben och bland annat tagit sig in på Topp 100 listan över Sveriges bästa sajter. Då allt fler nu även surfar i mobilen gäller det att nå även de användarna. I Nielsen Index som rankar de webbsidor som har haft mest trafik från mobiler, surf- och läsplattor och konsoler tar sig 121.nu in bland de webbsidor som procentuellt haft den största trafikökningen.

- Det klart det kul att vi i den senaste mätningen ökat med hela 26% trots att vi ännu inte lanserat vår app. Det visar tycker jag att vi har trogna användare som inte bara sitter och surfar i kontoret. Det ska vara naturligt att vi är en del av det dagliga surfandet, så vi bygger vidare och räknar med fler toppnoteringar i nya trafikmätningar, säger Jonathan Isacsson, VD på 121.nu.

Jonathan Isacsson, VD på 121.nu
Epost: jonathan@121.nu

121.nu är en av de ledande företagssöktjänsterna på den svenska marknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Egenutvecklad sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 80 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

• mobilsurf
  • nielsen index