Mimer Energy Ltd tecknar samarbetsavtal med Sweco och Plantagon

En allians av svenska cleantech-företag har gjort Plantagon välkänt inom området Urban Agriculture, det vill säga jordbruk i storstäder. Nu stärks alliansen med Mimer Energy Ltd som tecknar ett samarbetsavtal med Plantagon International genom Plantagons partnerföretag Sweco.

- Det här ger en stor möjlighet att tillämpa förnybar energiteknik i ett hållbart jordbruk, säger Brian Kennelly, VD för Mimer Energy, och fortsätter: Detta samarbete sammanför även vår grundprincip att vara ett etiskt företag med ett socialt tankesätt som verkligen kan göra skillnad för framtiden och för hur vi lever våra liv.

Mimer Energi är en energiutvecklare som erbjuder geotermisk värme och kyla, med låga eller helt utan koldioxidutsläpp, till samhällen, företag och offentliga organ.

- Genom Mimer Energys omfattande kunskap inom geotermisk värme och kyla, är vi övertygade om att vår allians av expertkunnande inom området kommer att kunna skapa ännu starkare lösningar för vårt gemensamma erbjudande inom Urban Agriculture, säger Hans Hassle, vd företaget Plantagon International.

Andra bolag i alliansen att utveckla lösningar inom Urban jordbruk i nära samarbete med Plantagon och Sweco är Saab Combitech och Tekniska Verken.

www.plantagon.com
www.mimerenergy.com