Innovationsföretaget Plantagon medverkar på Generator / Gävle 26-28 november 2012

Leif Sieurin från innovationsföretaget Plantagon medverkar som talare på entreprenörs- och innovationskonferensen Generator / Gävle'12 den 26-29 november, i Gävle. Plantagon har det senaste året fått mycket uppmärksamhet internationellt och vunnit en rad utmärkelser, som Svensk-Amerikanska Handelskammaren NY Deloitte Green Award, finalplats i Red Herring Top 100 Global Award 2012, samt en Silver Stevie Award som det mest innovativa företaget i Europa 2012.

Generatorkonferensen, som i år arrangeras för femte året i rad, hålls i år i Gävle. Syftet med konferensen är att genom entreprenörskap, innovationsanda och kreativitet skapa tillväxt inom de kulturella och kreativa näringarna. Konferensen hålls i Gävle konserhus. Se programmet här.

Leif Sieurin är legitimerad psykolog, utbildad vid Uppsala universitet. När han 2005 lämnade en mångårig karriär inom HR-området för att tillträda en tjänst som projektledare/forskare vid Uppsala universitet (inom arbetshälsoområdet), inleddes också samarbetet med Hans Hassle i uppbyggnaden av Plantagon.

Sedan 2008 arbetar Leif främst med hållbarhetsfrågor i Plantagon. Efter att ha suttit i styrelsen under de första åren och därefter varit CTO är Leif idag ansvarig för Plantagons nya affärsområden ”Human Resilience” och ”Vertical Indoors”. Leif är en, av företag och offentliga förvaltningar, ofta efterfrågad talare i frågor rörande den hållbara arbetsplatsen, ledarskap och organisationsutveckling.

Generatorkonferensen arrangeras i år för femte året i rad. Tidigare värdstäder har varit Åre (2008), Malmö (2009), Piteå (2010) och Norrköping (2011). Konferensen samlar representanter från såväl offentlig som privat sektor, kultur- och näringsliv samt akademin och lockar årligen deltagare från hela Sverige och sedan 2011, även från resten av Europa.

Kontakta gärna Leif Sieurin på plats i Gävle, tel 070-775 52 06, leif.sieurin@plantagon.com, eller presskontakt Carin Balfe Arbman, tel 070 633 35 08, carin.balfe-arbman@plantagon.com.

Generator / Sverige
Generator Sverige är en intresseorganisation som med utgångspunkt i en vilja att främja entreprenörskap, innovationsanda och kreativitet arbetar för att främja tillväxten inom de kulturella och kreativa näringarna. Med utgångspunkt i det gränsöverskridande mötet vill Generator / Sverige skapa förutsättningar för tillväxt.

Plantagon
Det svenska innovationsföretaget Plantagon är verksamt inom sektorn "urban agriculture" och är världsledande inom industriell vertikal odling. Plantagons växthus för storstäder minimerar behovet av energi, vatten och bekämpningsmedel. Produkterna levereras direkt till kunderna i deras närmiljö och därmed minimeras även transportkostnaderna. Plantagons innovation har vunnit många utmärkelse, nu senast Svensk-Amerikanska Handelskammaren NY Deloitte Green Award i oktober 2012. www.plantagon.com