YTF på full fart inn i bilbergerbransjen

YTF på full fart inn i bilbergerbransjen

YTF har nå inngått tariffavtale for de ansatte i Viking Trondheim. Gjennom en innmelding og tariffavtale i YTF vil de ansatte blant annet få tilgang til Avtalefestet pensjon og god juridisk hjelp dersom uhellet skulle være ute. Bilde: Jan Jacobsen.

Bilbergere har et tøft yrke hvor det kan oppstå vanskelige situasjoner både i forbindelse med kjøring og berging. Da er det godt å vite at man har en sterk organisasjon i ryggen. YTFs forhandlingsavdeling har jobbet hardt for å få gjennom tariffavtalen. Dette arbeidet har tatt litt tid, blant annet på grunn av uklarhet om hvilken organisasjon arbeidsgiver tariffmessig har vært tilknyttet. Tidligere i år inngikk YTF tariffavtale for bilbergerne i Auto Assistance Drammen. På lang sikt er målet å få til en landsdekkende bransjeavtale for alle bilbergere.

Kategorier

Yrkestrafikkforbundet er en landsomfattende partipolitisk uavhengig fagorganisasjon. Forbundets oganisasjonsområde er alle ansatte i bedrifter som driver transport av personer og/eller gods, samt ansatte i bedrifter som har tilknytning til slik virksomhet.

Adrian Pracon

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 93404436

For en arbeidsdag å leve med og en lønn og leve av

Yrkestrafikkforbundet er et landsdekkende fagforbund bestående av 13.000 medlemmer i mange ulike deler av transport- og logistikkbransjen. Våre medlemmer jobber innen buss, gods, lager og logistikk, bane, funksjonærer, taxi, bilbergere, anleggstransport, kran, miljøtransport, mobilitetsbransjen og parkering. YTF er en del av Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund – YS