XXL står samlet bak Fotballtrøyefredag

I dag tar XXL-ansatte på seg en viktigere trøye

For tredje året på rad rykker vi inn i lagoppstillingen til Barnekreftforeningen og Fotballtrøyefredag. Ansatte i varehus fra Alta til Kristiansand viser i dag sin støtte gjennom å ta på trøyen til sitt favorittlag. – Fotball har en sentral plass i XXL, og omsorg for andre er en av våre kjerneverdier. For oss er denne dagen et av årets høydepunkter, sier Tom A. Hansen Starup, driftssjef og ansvarlig for Fotballtrøyefredag i XXL.

Fotballtrøyefredag ble startet av Barnekreftforeningen for å øke oppmerksomheten rundt barnekreft. Flere virksomheter har engasjert seg i saken og nå er vi med på laget for tredje gang! Barnekreftforeningens mål er at ingen barn skal dø av kreft og foreningen ble etablert for å støtte barn og ungdommer med kreft og deres familier.

En «no-brainer»

– Fotball er en varegruppe som er viktig og stor for oss i XXL. Tusenvis av mennesker i alle aldre engasjeres enten som supporter eller utøver hver eneste uke. Når vi nå kan kombinere dette sammen med å støtte en så viktig og hjertekjær ting som Barnekreftforeningen er dette en "no brainer". Vi er gode til å spille med hjerte utenpå drakten, og jeg håper mange andre virksomheter blir med på laget neste år, sier Starup.

XXL har donert 30.000 kroner på vegne av alle ansatte til Barnekreftforeningen og deres arbeid. Ansatte oppfordres også til å donere på egne vegne og i varehusene oppfordres kunder til å gjøre det samme.

Inkluderende tiltak

– Vårt formål er «Sports Unite All». Med det mener vi blant annet at alle skal få oppleve gleden sport og idrett gir. I dag er det dessverre slik at mange barn ikke har den muligheten. Noen er til behandling, mens andre sliter med senskader som en følge av den tøffe kreftbehandlingen. Med dette initiativet ønsker vi å spille på lag med Barnekreftforeningen, slik at så mange som mulig skal få ta del i sportsglede, vokse opp og bli store og sterke i trygge omgivelser, sier Starup avslutningsvis.

Norsk børsnotert selskap innen sport og friluftsliv med virksomhet i Norge, Sverige og Finland. Har over 80 varehus og er Nordens ledende sportsbutikk på nett.

Omsetning på 8 milliarder norske kroner i 2023.