Wolts budpartnerer leverer både fersk fisk og ferdige fiskeretter fra Fiskehallen i Narvik

Wolt utvider i Nord-Norge - lanserer i Narvik og Harstad

Denne uken dobler Wolt antall nordnorske byer på leveringskartet. Torsdag 13. juni åpnet Wolt hurtiglevering for første gang i Narvik, og fredag 14. juni kom tjenesten til Harstad. Fra før av er Wolt etablert i Tromsø og Bodø.

Noen restauranter i Narvik har fra før av tilbudt hjemlevering fra sin restaurant, men for første gang får byens innbyggere et bredt utvalg å velge mellom for hjemlevering. I Harstad tar Wolt opp konkurransen med et bredere utvalg enn den etablerte konkurrenten.

Woltsjefen er mer personlig investert i åpningen av Narvik enn i de fleste av de 43 andre byene i Norge Wolt leverer.

– Som innfødt narviking er jeg ekstra stolt over å endelig kunne vise frem hva Wolt kan gjøre for byen i min egen hjemby. Å få mat og andre varer levert hjem på døren var tidligere et storbyfenomen, men etterspørselen er helt klart der på mindre plasser også, og vi er veldig glade for å være med på gjøre Narvik “til en skikkelig by” som redaktør Anders Horne skrev i Fremover i forrige måned. Vi er veldig spent på hva vi kan få til sammen med lokalt næringsliv. Det er så mange spennende lokale restauranter i Narvik, som flere nå får tilgang til, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

Lokal tilknytning viktig

Wolt er nå på nærmere 50 steder i hele Norge, og Woltsjefen mener det sterke fokuset selskapet har på lokal tilknytning er noe av forklaringen på suksessen.

– Før vi åpner en ny by, har vi hatt teamet våre på plass i et par måneder. De besøker alle restaurantene, svarer på alle spørsmål restaurantene måtte ha og gir opplæring. Det gjør at vi kjenner det lokale markedet, og restaurantene kjenner oss. Vi engasjerer oss i lokalmiljøet gjennom de lokale næringsforeningene, grupper i sosiale medier og lokalavisen. Når vi endelig åpner, gjør vi det alltid med et lanseringsarrangement der vi deler ut smaksprøver, rabattkoder og gjør oss kjente i byen, sier Stenersen.

Erstatter ikke restaurantbesøk

Undersøkelser selskapet har gjort viser at den store majoriteten av ordrene som kommer gjennom Wolt er nysalg for restaurantene. Woltsjefen er ikke redd for at innbyggerne i Harstad og Narvik slutter å gå på restaurant.

– På ingen måte! Å gå ut og spise på restaurant er fremdeles en helt annen opplevelse enn å få den samme maten levert hjem. Vi konkurrerer ikke med det å sette seg ned ved et bord og få mat og drikke servert i hyggelige omgivelser med folk rundt. Vår største konkurrent er faktisk frossenpizzaen, innrømmer Stenersen.

Wolt leverer hjem mellom 10 og 23 alle dager fra 15 restauranter og butikker i Narvik, og mer enn 30 i Harstad. En av restaurantene som gleder seg til å få Wolt i Narvik og Harstad er Burger King.

– Vi gleder oss over å tilby denne nyheten til gjestene våre. Med Wolt kan narvikinger og harstadværinger nyte våre flammegrillede burgere også de dagene det ikke frister å forlate sofaen, sier Odin Skiftesvik Nilsen, som er ny restaurantsjef på Burger King Narvik og Harstad.

I tillegg til restaurantmat, tilbyr Wolt også hjemlevering av dagligvarer, fersk fisk, hjemmeelektronikk, bakervarer og leker til barn fra lokale butikker.

Regions