Wolt satser stort på Midt-Norge

Wolt satser stort på Midt-Norge

Leveringstjenesten Wolt fortsetter å satse i Midt-Norge. Selskapet, som etablerte seg i Trondheim i 2018, la til tre byer i regionen i fjor høst og bekrefter ytterligere to denne vinteren. Flere kan komme lover Wolt-sjefen.

I høst lanserte Wolt med brask og bram hurtiglevering i Ålesund, Molde og Steinkjer. Alle byene har ifølge Wolt allerede blitt suksesser, og tjenesten har blitt godt tatt imot av både kunder og restauranter i alle de tre byene.

Wolt er opptatt av å støtte det lokale næringslivet i norske byer og tilbyr nå restauranter og butikker i regionen en praktisk løsning for å nå et bredere publikum. Wolt planlegger i første omgang å åpne i Stjørdal 7. februar og Kristiansund 21. februar.

— Trønderne har alltid tatt godt imot oss, helt fra starten, og vi har fått mange henvendelser fra både kunder og restauranter i de andre byene i regionen om vi ikke også ville etablere oss der. I fjor la vi til hele ti nye steder på kartet vårt, inkludert tre i Midt-Norge, og vi har store ambisjoner for inneværende år også - ikke minst i Midt-Norge. I tillegg til Stjørdal og Kristiansund, ser vi også på flere byer i regionen som kan få Wolt i løpet av året, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

I tillegg til restaurantmat, tilbyr Wolty også hjemlevering fra butikker som ARK, Ringo og Jernia, samt dagligvarer fra Joker og lokale dagligvarebutikker. I Trondheim har Wolt også sin egen virtuelle dagligvarebutikk, Wolt Market, som selger dagligvarer levert på døren i konkurranse med blant andre Oda. Det siste året har hjemlevering av alt fra dagligvarer til bøker, klær og sexleketøy blitt en stadig større del av tilbudet.

– Veksten innenfor detaljhandel og dagligvare har vært over all forventning i året som har gått. Stadig flere oppdager at de kan få alt fra melk og brød til leker, bøker og husholdningsartikler levert hjem på samme raske og enkle måte som de er vant til å få restaurantmat. Vi har en visjon om å gjøre appen vår til “et kjøpesenter i lomma”, og vi er på god vei dit nå. Utvalget varierer fra by til by, og vi har flere spennende nye partnere på vei inn i år, sier Stenersen.

Wolt er et godt etablert selskap, som internasjonalt finnes i hele 27 land i Europa og Asia, og fortsetter den sterke veksten i Norge. I dag har Wolt vunnet over hjertene til kunder over hele landet, og tjenesten er tilgjengelig på nesten større og mindre steder i Norge, fra Kristiansand og Arendal i sør til Tromsø i nord. I 2023 gjennomførte selskapet en kraftig ekspansjon, også til mindre byer som Grimstad med 14.000 innbyggere.

I disse dager kjører Wolt sin største markedskampanje i Norge noensinne for å promotere abonnementstjenesten Wolt+ som gir medlemmene ubegrenset levering uten leveringsgebyrer, samt eksklusive tilbud og rabatter. Kampanjen kan ses på utendørsreklame, TV, kino og i digitale kanaler.