Bestill i MAX-appen og få digg burger levert hjem på en halvtime (foto: MAX Premium Hamburgers)

Wolt og MAX i tett leveringssamarbeid

Hamburgerkjeden MAX lanserer nå hjemmelevering direkte fra MAX-appen og har valgt Wolt som sin nye logistikk- og distribusjonspartner. Wolt vil stå for leveransene fra burgerkjedens restauranter i Norge, i tillegg til Sverige, Polen og Danmark, samt håndtere all support rundt leveringene. Storsatsingen er en av de mest omfattende kommersielle samarbeidene Wolt har inngått med en individuell restaurantaktør på det norske markedet.

Sveriges ledende burgerkjede MAX er en av Wolts største partnere i Skandinavia. Samarbeidet startet allerede i januar 2018, da Wolt fungerte som leveringspartner for MAX mat bestilt i plattformen. Samarbeidet er utdypet og nå kan MAX sammen med Wolt som logistikk- og distribusjonspartner tilby leveranser når kunden bestiller mat direkte fra MAX sin egen app eller nettside.

– MAX’ digge burgere har lenge vært tilgjengelig for hjemmelevering gjennom Wolt-appen, og det fortsetter vi med. Det nye nå er at kundene som bestiller gjennom MAX egen app eller nettside, nå også kan få burger, shakes og annet snadder levert hjem - helt sømløst. MAX får tilgang til alle våre lokale budpartnere gjennom vår white-label-løsning Wolt Drive, sier Tor Even Blom-Ramberg, leder for Wolt Drive i Norge.

Wolt Drive er Wolts white-label-løsning for levering. Restauranter og butikker kan med Wolt Drive tilby effektiv og rask hjemmelevering innen en halvtime, og fremdeles beholde kundene innenfor sitt eget økosystem. Fra før av tilbyr blant andre Godt Brød og Fly Chicken hjemmelevering til sine kunder gjennom Wolt Drive.

– MAX’ ambisjon er å skape de beste kundeopplevelsene. Dette gjelder også hvordan vi møter gjestene våre digitalt og i appen vår. Nå tar vi neste steg ved å tilby levering direkte i MAX-appen. Å gjøre det enklere å bestille og få levert burgerne våre er noe gjestene våre har etterspurt og det føles veldig bra at vi nå kan tilby denne muligheten i appen, sier Maria Ziv, markedsdirektør i MAX Premium Burgers.

Som en del av Wolts logistikkløsning vil MAX sammen med Wolt også tilby sanntidsstøtte fra maten hentes i restauranten til den leveres til kunden.

– Vi er utrolig glade for at MAX har valgt oss som sin support- og logistikkpartner. Det er et veldig spennende prosjekt som er det største i sitt slag for oss så langt når det gjelder omfang, hvor våre budpartnere og vår støtteorganisasjon skal hjelpe MAX nærmere 200 restauranter i Nord-Europa. Med vår hjelp løser MAX hele kundens reise fra bestilling til levering, sier Blom-Ramberg.