Wolt leverer BOtags innovative retailteknologi

Wolt leverer BOtags innovative retailteknologi

Det norsk-nederlandske retailteknologiselskapet BOtag har introdusert sin banebrytende teknologi i samarbeid med leveringstjenesten Wolt. Dette samarbeidet vil integrere Wolts whitelabel leveringsløsning, Wolt Drive, med BOtags avanserte teknologi for å tilby sømløs levering direkte til kundens dørstokk.

BOtags teknologi gjør det enkelt for kundene å bestille og få levert varene på den måten de ønsker. Fra hvilket som helst markedsføringsbilde drevet med BOtags teknologi - det kan blant annet være et bilde i et nyhetsbrev eller sosiale medier, eller en QR-kode i et magasin eller utendørsreklame - kan kunden kjøpe produktet fra den butikken som er nærmest, og enten plukke det opp i butikken, få det levert på døren på en halvtime med Wolt eller som tradisjonell pakkepost om kunden er lengre unna butikken.

Gjennom dette partnerskapet vil Wolt og BOtag revolusjonere måten kunder mottar varer kjøpt fra butikker. BOtags banebrytende teknologi lar kunder bestille varer via en webapplikasjon og få dem levert umiddelbart til deres nåværende lokasjon. Med Wolt Drive vil BOtag kunne benytte seg av en pålitelig og effektiv leveringsinfrastruktur, noe som sikrer at varer leveres raskt og trygt.

– Vi er kjempeglade for å samarbeide med BOtag og utnytte vår Wolt Drive-tjeneste til å forbedre måten norske forbrukere handler digitalt. Dette partnerskapet henger godt sammen med vårt ønske om å hjelpe lokale butikker med å tilby kundene bedre tilgjengelighet og smarte løsninger som gir bedre bekvemmelighet for alle. Vi ser frem til å se hvordan vår kombinerte innsats kan berike kundeopplevelsen, sier Tor Even Blom-Ramberg, leder for Wolt Drive i Norge og Island.

– Med Wolts robuste leveringsnettverk og vår innovative teknologi, kan vi nå tilby våre kunder en uovertruffen bekvemmelighet. Dette samarbeidet vil ikke bare forbedre effektiviteten i leveringen, men også tilby våre kunder en sømløs og integrert kjøpsopplevelse som virkelig bringer sammen den digitale og fysiske verden, sier Mikkee Caldeira, grunnlegger og administrerende direktør i BOtag Technology.

Wolt og BOtag er allerede i gang med pilotering av tjenesten sammen med klesmerket Gant i Oslo, og planlegger å rulle ut denne nye tjenesten til mer enn 120 butikker og merkevarer innenfor flere segmenter innen utgangen av året.

– Sammen med Wolt og våre retailpartnere ser vi selvsagt også på det internasjonale markedet. Norge er et bra sted å teste denne teknologien ettersom nordmenn flest er langt fremme når det gjelder bruk at moderne teknologi, særlig i kjøpsprosessen, og vi har en god infrastruktur for levering, både med Wolt og mer tradisjonelle leveringstjenester. Jeg ser virkelig frem til å revolusjonere hvordan nordmenn handler, sier Morten Gilje, den norske med-gründeren og kundedirektør i BOtag.

Tor Even Blom-Ramberg leder for Wolt Drive i Norge og Island, Mikkee Caldeira grunnlegger og administrerende direktør i BOtag Technology, og Morten Gilje kundedirektør i BOtag.