Wolt farger Østfold blå - Utvider til fire nye steder i fylket

Wolt farger Østfold blå - Utvider til fire nye steder i fylket

Leveringstjenesten Wolt fortsetter fjorårets ekspansjonstakt og legger til hele fire nye steder i Østfold denne uken. Halden får hurtiglevering med blåkledde bud fra 11. april, og Askim, Mysen og Spydeberg kommer etter 15. april.

Wolt er opptatt av å støtte det lokale næringslivet i norske byer og tilbyr nå restauranter og butikker over hele landet en praktisk løsning for å nå et bredere publikum. Halden blir den fjerde byen i Østfold som får Wolt-levering etter Fredrikstad, Sarpsborg og Moss. Med Askim, Spydeberg og Mysen, som Wolt kaller Indre Østfold, blir tjenesten tilgjengelig på sju steder i fylket.

– I 2023 begynte vi å lansere Wolt på mindre steder, som blant annet Grimstad, og vi så at det fungerte veldig godt også i disse byene. Det som tidligere var et tydelig storbyfenomen, er nå også tilgjengelig på stadig flere mindre steder. Mottagelsen vi har fått har vært over all forventning, så nå kliner vi til og satser på å tilby hurtiglevering i minst 50 byer i Norge i løpet av året. Ambisjonen er å kunne nå ut i hver krik og krok av landet, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

Et kjøpesenter i lomma

I tillegg til nasjonale kjeder som Burger King og McDonald’s, vil Wolt også samarbeide med lokale favoritter som Babylon Pizza og Tista Sushi i Halden, Smash Buddies og Orkidé i Askim og Nivu i Mysen. Ved oppstart er nærmere 40 restauranter og butikker tilgjengelig for hjemlevering gjennom Wolt på de firee nye stedene, og selskapet regner med at flere vil komme til etter oppstart.

– Vi er opptatt av å ha det aller beste og bredeste utvalget på alle stedene vi åpner. Med mer enn 40 restauranter og butikker tilgjengelig, skal det være noe for enhver smak på menyen vår. Vi har hamburgere, pizza, sushi, indisk og sandwiches for å nevne noe. Så alle burde klare å finne noe de vil kose seg med. I tillegg snakker vi med flere restauranter og butikker i området, og satser på å få på flere i dagene og ukene etter lansering. Det er bare å ta kontakt om du ønsker å teste hjemlevering, så skal vi få deg på så fort vi kan, lover Stenersen.

Dagligvare og detaljhandel har blitt stadig viktigere for Wolt, og flere og flere enkeltbutikker og kjeder tilbyr nå hurtiglevering på 30 minutter - noe som er en liten revolusjon, særlig på mindre steder. Wolt samarbeider blant annet med nasjonale kjeder som Jernia, Life, ARK og Joker, og en rekke lokale butikker innen både dagligvarer, dyremat- og utstyr, blomster, bakevarer og gaver.

— Blant annet har dyrebutikker blitt populært. Jeg har ikke hund selv, men jeg forstår godt at hundeeiere gjerne vil slippe å slepe tunge sekker med hundemat hjem fra butikken. Nå kan Haldenserne få hundemat og annet utstyr til kjæledyrene på døren fra Halden Dyrebutikk. Selv om vi nok er best kjent for restaurantmat, ønsker vi å tilby mer og mer levering fra butikker i tillegg. Visjonen er at Wolt-appen skal være som et kjøpesenter du har i lomma, sier Stenersen.

Wolt, som feirer tiårsjubileum i år, finnes i hele 27 land i Europa og Asia, og fortsetter den sterke veksten i Norge. I dag er Wolt tilgjengelig på 40 større og mindre steder i Norge, fra Kristiansand og Arendal i sør til Tromsø i nord. Totalt regner Wolt med å åpne 30 nye byer i Norge i år.

I tillegg til lokal ekspansjon i Norge, vokser selskapet også internasjonalt. Island, som styres av den norske organisasjonen, åpnet nylig sin sjette by på sagaøya, Akureyri, og nå har 75 prosent av den islandske befolkningen tilgang på hurtiglevering fra Wolt. I Europa åpnet Wolt nylig for levering i Luxemburg og Albania.

Regions

Wolt er et Helsinki-basert teknologiselskap som gjør det enkelt å oppdage og bestille fra de beste restaurantene, lokale butikker og dagligvarer, og få det levert der du er. For å muliggjøre dette utvikler Wolt tekniske løsninger for alt fra logistikk, retail software og betalingsløsninger til drift av dagligvarebutikk, så som Wolt Market. Wolt ble etablert i 2014 og kjøpt opp av DoorDash i 2022. DoorDash er til stede i 32 land, av disse er det Wolt som operer i 27 av landene.