Elisabeth Steneren, daglig leder Wolt Norge og Tor Even Blom-Ramberg, leder for Wolt Drive i Norge

Tor Even Blom-Ramberg kjører til Wolt - Skal lede ny satsning

Den lyseblå leveringstjenesten Wolt har ansatt Tor Even Blom-Ramberg som leder for Wolt Drive i Norge. Blom-Ramberg har lang erfaring fra disruptive digitale tjenester som Fleks og HeltHjem.

Tor Even Blom-Ramberg begynner i Wolt 1. november der han skal lede Wolt Drive. Dette er Wolts whitelabel-løsning for restauranter og butikker som ønsker å tilby hurtiglevering gjennom sin egen plattform. Med Wolt Drive kan utsalgssteder tilby levering på under en time som en av flere leveringsmetoder i nettbutikken. Blant de som bruker Wolt Drive i Norge i dag er blant andre Godt Brød og kyllingrestaurantkjeden Fly Chicken, som tilbyr levering med Wolt Drive i sin nye app.

- Det har vært en lang prosess for å få den rette lederen for Wolt Drive på plass. Vi har møtt med mange gode kandidater, så det har vært et luksusproblem å velge mellom så mange flinke folk. Men, med Tor Even fikk vi både lang og bred erfaring fra hjemmelevering, et sterkt strategisk hode og en som ser ut til å passe veldig godt i Wolt-kulturen Jeg har ingen problemer med å kalle ham et ekte Kinderegg, og vi gleder oss til han er på plass, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder av Wolt i Norge..

Tor Even Blom-Ramberg har tidligere hatt lederstillinger i hjemmeleveringsaktøren HeltHjem og bildelingstjenesten Fleks. Som leder for Innovasjon & Forretningsutvikling i HeltHjem var han sentral i å bygge opp produkter som blant annet HeltHjems person-til-person-levering i samarbeid med Finn, som resulterte i produktet FiksFerdig, samt same-day-levering for privatkunder med Wolt.

- Wolt er et spennende selskap, der det hele tiden skjer nye ting. Wolt Drive er bare ett av mange nye ben selskapet står på, og jeg gleder meg enormt til å ta fatt på den videre kjøreturen. Norske nettkunder har for lenge tatt til takke med for lang leveringstid fra utenlandske lagre, upraktiske hentepunkter og for få alternativer. Jeg ser frem til å styrke lokal netthandel og norske handelsbedrifter - en revolusjon i konkurransekraften til norske bedrifter. Intet mindre!, sier Tor Even Blom-Ramberg.

Wolt er nå i 27 norske byer, og tilbyr Wolt Drive på alle steder - fra storbyer som Oslo,

page2image13208416