Wolts blåkledde budpartnere er nå på plass i Steinkjer

Steinkjer får hurtiglevering fra Wolt

Leveringstjenesten Wolt åpner nå opp i Steinkjer, som blir det 28. stedet i Norge som får superrask levering helt hjem fra Wolt. Både lokale favoritter og nasjonale kjeder blir å finne i Wolt-appen i Steinkjer. Fra 22. november står blåkledde bud klare til å levere mat og andre varer hjem på en halvtimes tid.

Fem år etter at Wolt etablerte seg i Norge for første gang, i Trondheim, åpner tjenesten sin andre trønderske by. Med etableringen i Steinkjer får nå flere trøndere tilgang til moderne hurtiglevering.

- Vi er veldig fornøyde med at vi nå kan legge til Steinkjer på Wolt-kartet. Det har vært stor etterspørsel etter tjenestene våre både blant kunder og utsalgssteder, og vi har nå en god miks av både lokale favoritter og nasjonale kjeder tilgjengelig i Wolt-appen og på nett. Vi er kanskje best kjent for levering av restaurantmat, men i tillegg til spisesteder som Ox, Chef og McDonalds, tilbyr også butikker som ARK og Ben & Jerry's superrask hjemmelevering, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

I første omgang dekkes hele Steinkjer sentrum av Wolt, men også boligområdene i Egge, Søndre Egge, Byafossen, Lerkehaug og Sørlia.

– Vi går live på formiddagen onsdag 22. november, og så kommer det en liten gjeng fra hovedkontoret som skal ha et lite åpningsarrangement på Amfi på torsdagen der vi skal «farge byen blå» og få så mange som mulig til å få med seg at vi har kommet til byen. Det blir ekstra gode tilbud, og vi håper så mange som mulig vil teste oss og oppdage hvor enkelt det er. Det kan fort bli en vane, særlig om man er litt trøtt og ikke vil lage mat, for familier i tidsklemma eller hvis du bare vil ha digg mat med en gang, sier Stenersen.

Flere trønderske byer på vei?
Wolt har denne høsten etablert seg i en rekke mindre byer som Moss, Grimstad og Molde, og Stenersen ser ikke bort fra at det kan komme flere trønderske byer på kartet fremover.

– I år har vi lansert mer enn ti nye byer, og vi har store ambisjoner for året som kommer. Det er flere byer i Trøndelag som ser veldig interessante ut med en god miks av restauranter og det riktige kundegrunnlaget. Vi har allerede begynt å legge planene for neste år, men jeg kan ikke si nå hvilke trønderske byer vi ser på, sier Stenersen hemmelighetsfullt.

Wolt ble lansert i Norge i 2018 og er nå tilgjengelig på 28 steder i Norge, fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Internasjonalt er selskapet etablert i 25 land i Europa og Asia, og har siden 2022 vært eid av amerikanske DoorDash.