Wolts blåkledde budpartnere kan nå ses i Stjørdal med digg mat i sekken

Nå kommer Wolt til Stjørdal - og Hell!

Leveringstjenesten Wolt har fått på plass avtaler med bud og restauranter og er nå klare for å lansere den landsdekkende tjenesten også i Stjørdal og Hell. På formiddagen 7. februar åpner Wolt for levering fra lokale restauranter som Fjøl, Amore Ristorante & Pizzeria og Namaste, samt nasjonale kjeder som blant annet Burger King, Egon, Jordbærpikene og Sabrura, på begge sider av flyplassen.

Stjørdal blir den tredje trønderske byen på Wolt-kartet, etter Trondheim og Steinkjer. Da Wolt startet opp i Norge i 2018 var det Trondheim som var den første byen på Norgeskartet. Steinkjer ble lagt til i november 2023.

Wolt er opptatt av å støtte det lokale næringslivet i norske byer og tilbyr nå restauranter og butikker i Stjørdal en praktisk løsning for å nå et bredere publikum. Wolt planlegger i første omgang å dekke Stjørdal sentrum, Hell og helt ned til Muruvika. Totalt har Wolt et tyvetalls lokale budpartnere som skal levere digg mat til stjørdalingene fra tidlig om morgenen til sent på kvelden.

Gjør hverdagen enklere

Med Wolt blir de travleste dagene enklere, og alle kan nyte deilig mat uavhengig av hvor man befinner seg. Både hjemme, hos en kompis eller på jobb. Det som tidligere var et storbyfenomen, er nå også tilgjengelig i stadig flere mindre byer over hele landet. For mange har det å få mat og andre varer levert hjem på døren, blitt en måte for å få tiden til å gå opp i en travel hverdag.

— Ettersom Trondheim var første by i Norge, har Trøndelag alltid hatt en spesiell plass i hjertet. Etter lanseringen av Steinkjer i november, fikk vi blod-på-tann og er veldig glade for at vi nå kan legge til Stjørdal også. For meg personlig, som har familie i området, er det ekstra gøy. Jeg har opp gjennom tiden vært mye i Stjørdal. Tross størrelsen har Stjørdal et godt utvalg restauranter som gir kundene et bredt utvalg av spennende retter å bestille hjem. De aller fleste burde finne noe som frister om de tar en kikk i Wolt-appen. Vi har blitt veldig godt tatt imot av det lokale næringslivet i Stjørdal, og vi gleder oss til å kunne bidra med økt omsetning og bedre inntjening for de lokale restaurantene og butikkene. Og så synes våre kolleger i utlandet at det er gøy at vi har kommet til Hell også, sier Terje Forbord, kommersiell leder i Wolt Norge, med et smil.

Wolt er et godt etablert selskap, som internasjonalt finnes i hele 25 land i Europa og Asia, og fortsetter den sterke veksten i Norge. I dag har Wolt vunnet over hjertene til kunder over hele landet, og tjenesten er tilgjengelig på 30 større og mindre steder i Norge, fra Kristiansand og Arendal i sør til Tromsø i nord. I Midt.-Norge finnes Wolt i Trondheim, Steinkjer, Molde og Ålesund, og åpnet i Kristiansund 6. februar.