Niels Hangaard, administrerende direktør i HeapsGo, Ronny Gjøse, daglig leder i Fly Chicken ogT erje Forbord, kommersiell sjef i Wolt Norge

Fly Chicken lanserer egen mobilapp med levering fra Wolt Drive

Den danske apputvikleren HeapsGo har levert den nye mobilappen til den norske fastfood-kjeden Fly Chicken som har spesialisert seg på autentisk fritert kylling. Appen er en fullskala-app som gir kundene tilgang til meny, lojalitetsprogram og hjemmelevering via Wolt Drive.

HeapsGo er en av Skandinavias ledende apputviklere rettet mot restauranter. Selskapet bygger digitale applikasjoner for web, digitale kiosker og mobil. Nylig leverte HeapsGo appen til den danske restaurantkjeden Jagger, som etter seks måneder hadde 100 000 medlemmer i appen. Fly Chicken har i dag femten restauranter i åtte norske byer, men har frem til nå ikke hatt en egen app.

- Vi har ønsket å komme opp i et visst volum før vi vurderte å introdusere en egen Fly Chicken-app. For oss var det viktig å finne en apputvikler som kunne lage en app som fungerer sammen med kassesystem, betalingsformidlere, lojalitetsprogram og levering, som er essensielt om kundene skal være interessert i å laste ned og bruke appen. Med hjelp av HeapsGo har vi på relativt kort tid, med minimal investering, fått en app som både ser smashing ut, er brukervennlig og har mange spennende funksjoner for å bygge et Fly Chicken-”community”. Og som leverer fra dag en! Dette er veldig gøy, og det blir spennende å se hvordan våre gjester vil bruke appen fremover, sier Ronny Gjøse, daglig leder i Fly Chicken.

De fleste norske restauranter har en begrenset digital tilstedeværelse, og mangler både ekspertise og ressurser til å utvikle egne mobilapplikasjoner som gjør det enkelt for kundene å samhandle med restauranten. HeapsGo har spesialisert seg på å lage profesjonelle apper som ser ut som og oppleves av kundene som like gode som større, dyrere IT-prosjekter.

- Vi er laserfokusert på restaurantbransjen, og kjenner næringen godt etter å ha jobbet med store og små enkeltstående bedrifter og kjeder i snart ti år. Vi har funnet vår nisje, og jeg tror virkelig ingen gjør restaurantapper bedre og billigere enn oss. Vi tilbyr alt fra ren hyllevare til skreddersøm, alt etter hvilke behov bedriften har. Fra oppstart til ferdig testet og lansert mobilapp, bruker vi vanligvis ikke mer enn seks uker, sier Niels Hangaard, administrerende direktør i HeapsGo.

- HeapsGos misjon er å levere profesjonelle og skreddersydde app-løsninger til restaurant- og utelivsbransjen. Denne appen for Fly Chicken er et godt eksempel på vårt teams ekspertise og innovasjonskraft innenfor området. Ved å tilby en white-label applikasjon til relativt rimelige priser, kan vi gi restauranter uten enorme IT-budsjetter muligheter til å konkurrere på høyeste nivå med en proff, tilpasset mobilapplikasjon, sier Hangaard.

Fly Chicken er fra før av tilgjengelig for bestilling og levering i Wolt-appen, men kommersiell leder i Wolt, Terje Forbord, er ikke redd for kannibalisering av salget nå som Fly Chicken har sin egen app.

- Med HeapsGos nye app får Fly Chicken en fullstendig app som både inneholder meny, lojalitetsprogram og hjemmelevering. Vi har lenge hatt et godt samarbeid med Fly Chicken, og kunder kan fortsatt bestille mat levert hjem via vår app hvis de vil det. Eller de kan bestille rett i Fly Chicken-appen og så står vi kun for leveringen gjennom vårt produkt Wolt Drive, sier Terje Forbord, kommersiell sjef i Wolt Norge.

Wolt Drive er Wolts white-label-løsning for restauranter og butikker som ønsker å ha full kontroll på kundereisen. Wolt Drive er tilgjengelig på 25 alle steder der Wolt tilbyr hjemmelevering i dag.

HeapsGos forrretningsmodell er ganske enkel: en fast lav provisjon av salget. HeapsGo ble startet i Danmark i 2014 og har blant annet amerikanske Logan Paul, Gary Vaynerchuck og Ron Burkle på investorsiden.