Dette er leveringsfavorittene i Tromsø

Dette er leveringsfavorittene i Tromsø

Mens pizza har ligget på toppen av salgsstatistikken i Tromsø de siste årene, har en ny favoritt seilet opp i år. Sjefen for leveringstjenesten Wolt, har en mistanke om hva som har skjedd.

Tromsøværingene har et bredt utvalg av lokale restauranter og nasjonale kjeder, som gir kundene et stort utvalg å velge blant, som passer til de fleste smaker og humør. Mens Tromsø inntil i fjor skilte seg ut fra de fleste andre steder i landet med å ha pizza på topp, og ikke burger, har burgersalget de første seks månedene i år mer enn doblet seg i forhold til første halvår i fjor.

– Siden McDonald’s åpnet i Tromsø i mars, har vi sett en klar økning i burgerbestillingene i Tromsø. Men, allerede før McDonald’s kom til byen var det flere gode burgersteder tromsøværingene kunne velge blant. Totalt tilbyr vi hjemmelevering fra mer enn 70 lokale restauranter, og med byens bredeste og beste utvalg på hjemmelevering er det spennende å se at Tromsø har mye mer enn bare hamburger å by på, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

Elisabeth Stenersen, daglig leder Wolt Norge

De ti mest populære matrettene i Tromsø så langt i år:

1. Hamburger
  2. Pizza
  3. Sushi
  4. Asiatisk
  5. Amerikansk
  6. Kylling
  7. Italiensk
  8. Europeisk
  9. Grill
  10. Indisk

Wolt er ikke overrasket over at burger er det mest populære å få levert hjem. Siden starten av året har 25 prosent av alle bestillinger i Tromsø inneholdt hamburger.

Flere gode burgersteder

At hamburger er favoritten, kommer også tydelig frem i listen over de mest populære restaurantene på plattformen i Tromsø. Her har fem av fem hamburgere på menyen.

De fem mest populære restaurantene i Tromsø (ikke i rekkefølge):

• Midgard Pizza & Burger
  • McDonald’s
  • BurgerMan
  • Cocorio
  • Burger King

En av restaurantene på topp-fem-listen er nykommeren McDonald’s. Restauranten i Storgata er verdens nordligste McDonald’s, og har etter åpningen i mars sendt en jevn strøm av Big Macs og Cheeseburgers til sultne tromsøværinger via Wolt.

– Vi er glade for å se at McDonald’s er så høyt verdsatt blant tromsøværingene. Takk til alle som velger å bestille fra oss! Vårt samarbeid med Wolt gjør det mulig å levere Big Mac og andre favoritter direkte til døren når våre gjester ikke kan komme til restauranten. Vi er stolte over å være en av de mest populære takeaway-restaurantene i Tromsø, sier Sharko Nejad, driftsdirektør i QSC Restauranter, McDonald’s i Tromsø.