Dette er leveringsfavorittene i Stavanger

Så langt i år har hvert tredje levering i Stavanger fra leveringstjenesten Wolt inneholdt hamburger. Det er et tegn på at siddisene elsker den klassiske burgeren når de vil ha digg mat levert hjem, selv om tilbudet i dag er bredt for hjemmelevert middagsmat.

Stavanger har et bredt utvalg av lokale restauranter og nasjonale kjeder, som gir kundene mye å velge blant, som passer til de fleste smaker og humør. Mens tilbudet av hjemmelevering i Stavanger for få år siden var begrenset til pizza, kan siddisene nå få levert hjem mat fra alle verdenshjørner. I tillegg til klassikere som italiensk, kinesisk og indisk, tilbyr nå Wolt hjemmelevering også av digg mat fra Midt-Østen, Tyrkia, USA, Mexico og Afrika. Allikevel er det altså den klassiske burgeren som er den store favoritten.

– Sammenlignet med fjoråret, har vi sett en økning i burgerbestillingene i Stavanger på mer enn 35 prosent. Samtidig er det spennende å se at Stavanger har mye mer enn bare hamburger å by på, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

Elisabeth Stenersen, daglig leder, Wolt Norge

De ti mest populære matrettene i Stavanger så langt i år:

1. Hamburger
  2. Pizza
  3. Sushi
  4. Asiatisk
  5. Amerikansk
  6. Kylling
  7. Italiensk
  8. Europeisk
  9. Grill
  10. Indisk

Wolt er ikke overrasket over at burger er det mest populære å få levert hjem. Siden starten av året har én tredjedel av alle bestillinger i Stavanger inneholdt hamburger. Søndag er den klart travleste dagen for hjemmelevering i Stavanger, da bestiller dobbelt så mange siddiser mat hjem som på en vanlig hverdag.

Flere gode burgersteder

At hamburger er favoritten, kommer også tydelig frem i listen over de mest populære restaurantene på plattformen i Stavanger. Her har fire av fem hamburgere på menyen. I tillegg til de nasjonale kjedene McDonald’s og Burger King, har Stavanger også flere andre gode burgersteder, som blant annet The Shack og Hekkan og ikke minst Fly Chicken som har flere gode kyllingvarianter.

De fem mest populære restaurantene i Stavanger (ikke i rekkefølge):

• Fly Chicken
  • McDonald’s
  • Panzanella
  • Burger King
  • The Shack

En av restaurantene på topp-fem-listen er klassikeren McDonald’s. Restauranten i Søregata sender en jevn strøm av Big Macs og Cheeseburgers til sultne siddiser via Wolt.

– Det er veldig hyggelig å høre at siddiser er så glade i McDonald’s. Takk til alle som velger å bestille fra oss! Det er flott å ha samarbeidspartnere som Wolt som hjelper oss med å levere Big Mac og andre favoritter rett på døren når gjestene våre ikke har mulighet til å besøke oss i restauranten. Vi er stolte over å være blant de mest populære restaurantene i Stavanger for takeaway-bestillinger i år igjen, sier Ana Maria Lavric, assisterende restaurantleder ved McDonald’s Søregata i Stavanger.

I tillegg til Stavanger, leverer Wolt også i Sandnes, Bryne og Klepp, samt i Haugesund.

• Livsstil, mote, fritid

• Rogaland