Nå kan du få mat og gadligvarere levert hjem til alle døgnets tider

Bestill heller nattmat fra Wolt, enn å brenne pizza i ovnen. Lanserer 24/7-levering i Oslo

Wolt utvider åpningstidene for leveringstjenesten i Oslo, og tilbyr nå levering av mat og dagligvarer døgnet rundt fra utvalgte utsalgssteder i byen.

Fire år etter at Wolt lanserte sin app med mat- og varelevering i Oslo, tilbyr Wolt nå levering fra utvalgte utsalgssteder 24 timer i døgnet. Dette gjelder både restaurantmat og dagligvarer.

- Det er naturlig nok litt begrenset hva som er åpent av restauranter og butikker midt på natten, men blant annet McDonald’s og Deli de Luca som allikevel har døgnåpent kan nå bestilles hjem døgnet rundt med Wolt. Fra nå av er Oslo aldri stengt, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder for Wolt i Norge.

Wolt har siden april i fjor tilbudt levering døgnet rundt i Helsinki og fra februar i år også i København, og erfaringene derfra gjør at selskapet nå gjør det samme i Oslo.

- Erfaringene våre fra Danmark og Finland har vist at det er etterspørsel etter burgere og melk også klokken tre på natten. Særlig i de lyse sommermånedene har vi sett at det har vært et ønske om å utvide åpningstidene. Vi lanserte levering døgnet rundt i forrige uke, og mottagelsen har vært over all forventning. Det er smartere å bestille nattmat fra Wolt enn å steke seg en pizza og sovne fra den, sier Stenersen, med henvisning til de mange nattlige utrykningene brannvesenet har hatt på grunn av røykutvikling fra stekeovner.

I København har favorittene på natten vært taquitos og cheeseburger. Etter én ukes drift seiler ikke overraskende kebab, hamburger og pommes frites opp som de tre mest populære kategoriene blant Oslos nattugler.

Wolt ble lansert i Norge i 2018 og er nå tilgjengelig på mer enn 20 steder fra Kristiansand til Tromsø. Enn så lenge er det kun Oslo som har døgnåpent, ganske enkelt fordi det er flere steder som kan levere døgnet rundt.

- Vi jobber kontinuerlig med å utvide tilbudet, både av restaurantmat, dagligvarer og andre varer som det er etterspørsel etter også på natten. Om etterspørselen er der, vurder vi selvsagt på å lansere døgnåpen levering også andre steder i Norge, lover Stenersen.

Regions

Nå er den her – listen over de mestselgende restaurantene hos Wolt i din by

Usikker på hva du skal ha til lunsj eller middag? Vi har gjort det enkelt å la seg inspirere av hvor andre i din by bestiller mest fra. Under finner du topplisten av restauranter i din by*.
Året nærmer seg slutten og vi har tatt en titt på hva det bestilles mest av, og fra hvilke restauranter. I den anledning har vi en liten gåte til deg: hva har Dobbel Cheese, Cheese, Bacon Cheese og Cheddar t