Apovest og Wolt - reseptfrie legemidler levert på halvtimen

Bergen først med reseptfrie legemidler levert på halvtimen

Nå er det mulig å bestille en rekke reseptfrie legemidler hjem på døren på halvtimen etter at Apovest med tre av sine apotek i Bergen har inngått et samarbeid med Wolt.

Gjennom et nytt og spennende samarbeid kan Apovest og Wolt være din hjelpende hånd når uhellet først er ute eller du selv ikke kommer deg til et apotek. Fra i dag er reseptfrie legemidler tilgjengelig hos Wolt gjennom tre apotek i Bergenområdet. Det var da mulig å bestille blant annet smertelindrende, febernedsettende og nesespray, i tillegg til tradisjonelle apotekvarer innen sårstell, munn- og tannhygiene og hudpleie.

«At Apovest er fremoverlente og utfordrer tradisjonell e-handel med å inngå et samarbeid med oss er vi stolte av. Vi har som ambisjon å bli en «everything-app» hvor du som kunde kan bestille alt du måtte trenger via en plattform. Dette gir oss muligheten til å utvide vårt nedslagsfelt og bli en sentral samarbeidspartner innen kvikkhandel,» sier Ece Woxholt, leder for Retail i Wolt Norge.

Allerede før sommeren/i vår var selskapene i gang med å se på muligheten for et samarbeid. Med god veiledning og dialog med Statens Legemiddelverk har man nå fått muligheten til å tilby kunder apotekvarer levert på halvtimen.

«Vi er glade for å være første apotek som sørger for at kundene får enda bedre tilgang til apotekvarer og reseptfrie legemidler, sier daglig leder Håvard Røkke.

Og legger til; Hvis du er nedsyltet med forkjølelse eller må være hjemme med febersyke barn så kan vi fortsatt hjelpe deg! Og dersom du har fått Covid eller influensa er det best å unngå et apotekbesøk, slik at ikke smitten brer seg

Bestillingen gjøres gjennom Wolt, enten i appen eller på nett, og leveres til deg der du måtte være. Wolt har lang erfaring med utlevering av aldersbegrensede varer. Ved utlevering har vi integrert en ID-sjekk som budpartnere må gjennom før de kan gi fra seg varene.

«Er ikke personen gammel nok, fylt 18 år, vil budpartner ta med seg de reseptfrie legemidlene tilbake til apoteket og kunden får refundert den delen av kjøpet,» sier Ece i Wolt.

I første omgang er det Sandviken apotek og Fana apotek du kan bestille fra, men over tid håper vi å kunne legge til flere aktører og etter hvert også flere byer.

Om Apovest

Apovest er en kjede av driftige og frittstående apotek i Bergensregionen. Du finner våre apotek i Bergen, Bjørnefjorden, Øygarden og i Vaksdal kommune. Apotekene våre benytter Ditt Apotek-konseptet og samarbeider med NMD.

Om Wolt

Wolt er et Helsinki-basert teknologiselskap som gjør det enkelt å oppdage og bestille fra de beste restaurantene, lokale butikker og dagligvarer, og få det levert der du er. For å muliggjøre dette utvikler Wolt tekniske løsninger for alt fra logistikk, retail software og betalingsløsninger til drift av dagligvarebutikk, så som Wolt Market. Wolt ble etablert i 2014 og kjøpt opp av DoorDash i 2022. DoorDash er til stede i 27 land, av disse er det Wolt som operer i 23 av landene.