75.000 burgermiddager så langt i år - Nå er Wolt sulten på mer i Trøndelag

75.000 burgermiddager så langt i år - Nå er Wolt sulten på mer i Trøndelag

Leveringstjenesten Wolt har så langt i år levert mer enn 75.000 burgermiddager til sultne trøndere. Nå planlegger selskapet å lansere tjenesten i sin sjette trønderske by.

Da Wolt først kom til Norge i 2018, startet tjenesten opp med hurtiglevering i Trondheim. Det siste året har selskapet utvidet til Steinkjer, Stjørdal, Levanger og Verdal, og til høsten står Orkanger for tur.

– Trøndelag har blitt en viktig region for oss, og vi har sett stor interesse for tjenesten både blant kunder, restauranter og lokale budpartnere. Neste by ut på Wolt-kartet i Trøndelag er Orkanger, der vi planlegger å starte opp i slutten av september. Endelig dato er ikke satt, det kommer litt an på når vi har fått kritisk masse av restauranter og lokale budpartnere. Vi startet å søke etter budpartnere i forrige uke, så det er ennå litt tidlig å si noe om mottagelsen, men det pleier ikke være noe problem å få tak i nok lokale budpartnere, sier Christian Kamhaug, kommunikasjonssjef i Wolt Norge.

Selskapet regner med å ha behov for et tyvetalls lokale budpartnere i Orkanger, og sannsynligvis kommer disse til å bruke bil.

– Det er ganske vanlig med sykkel i storbyene, men på mindre plasser er det mest praktisk med bil på grunn av avstandene. Leveringsområdet i Orkanger er ikke satt ennå, men vi pleier å levere innenfor en radius på 7-8 kilometer. Noe særlig lengre enn det, og vi kan ikke garantere at burgeren eller pizzaen er varm når den blir levert på døren, sier Kamhaug.

Neste steg på veien til å lansere Wolt i Orkanger er å få på plass avtaler med lokale restauranter og butikker, som Wolt regner med å ferdigstille i løpet av august måned. Flere av restaurantene i Orkanger tilhører nasjonale kjeder som Big Bite, Kompis og Sabrura Sushi, som Wolt samarbeider med på andre steder i landet. Til høsten kommer også McDonald’s til Orkanger, som er en av de mest populære restaurantene i Wolt-appen på landsbasis.

Trøndere elsker burger!
Hamburger er den klart mest populære retten å få levert hjem i alle trønderbyene, og så langt i år har Wolts blåkledde bud levert til sammen mer enn 75.000 burgermiddager i de fem byene.

– Selv om burgere er det som selger klart mest, ønsker vi å kunne tilby et bredt og variert tilbud til kundene i Orkdal. Det er flere spennende restauranter i byen, så vi håper på å få med så mange som mulig for å kunne gi kundene noe for enhver smak og anledning, sier Kamhaug.

De fem mest populære matrettene i trønderbyene aå langt i år:

1. Hamburger
  2. Pizza