Dette bestiller moldenserne hjem

Dette bestiller moldenserne hjem

Wolt lanserte leveringstjenesten sin i Molde i oktober i fjor, og etter tre kvartalers drift i byen er moldensernes favorittmat ganske tydelig. Selv om tilbudet er variert, er det allikevel én rett som skiller seg klart ut når det gjelder popularitet blant kundene.

Brød, kjøtt, ost, salat, tomat og en skive agurk eller løk - det blir en hamburger, som er moldensernes klare favoritt når de skal kose seg med digg take-out. Siden starten for hjemlevering med Wolt i Molde, har den trygge og gode hamburgeren blitt leveringsfavoritten i byen - med god margin.

De fem mest populære matrettene i Molde så langt i år:

1. Hamburger
  2. Pizza
  3. Kebab
  4. Europeisk
  5. Café

Wolt er ikke overrasket over at burger er det mest populære å få levert hjem. Siden starten av året har 54 prosent av alle bestillinger i Molde inneholdt hamburger.

– Moldenserne skiller seg ikke særlig ut fra resten av landet. Burger ligger på topp i nesten alle byene i Norge der Wolt leverer rykende fersk mat hjem eller på jobb. Vi er ikke overrasket over å se at hamburgere er den mest etterspurte retten for hjemlevering i Molde. Hamburgere har den perfekte balansen mellom smak, tilgjengelighet og variasjon. Med ulike typer kjøtt og gode vegetarvarianter, sauser og tilbehør tilgjengelig, tilpasses de lett til ulike preferanser og smaker, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.

Med et godt utvalg av lokale restauranter og nasjonale kjeder, har kundene stort utvalg å velge blant, som passer til de fleste smaker og humør.

At hamburger er favoritten, kommer også tydelig frem i listen over de mest populære restaurantene på plattformen i Molde. Her selger fem av fem hamburgere.

De fem mest populære restaurantene i Molde (ikke i rekkefølge):

• PizzArt
  • McDonald’s
  • Kebab House Molde
  • Kompis
  • Burger King

En av restaurantene som har gjort det veldig bra i Molde er Burger King, som også ligger på topp-fem-listen i Ålesund og Kristiansund.

– Vi merker at mange foretrekker hjemlevering, og det er hyggelig at moldenserne kommer til oss. Hjemlevering er spesielt populært i helgen, og vi forventer at sommeren blir travel. Så håper vi at gjestene våre ønsker å prøve den nye Whopperen som serveres varmere, har luftigere brød og mer krydder. Den fås selvsagt både levert hjem og i restaurant, sier Silje Gjetøy Førde, restaurantsjef på Burger King Molde.

Høsten 2023 lanserte Wolt hurtiglevering i både Ålesund og Molde, og Kristiansund i begynnelsen av februar i år. Totalt tilbyr Wolt nå hjemlevering av digg mat på mer enn 40 større og mindre plasser fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord.

De siste ukene har leveringstiden i Molde ligget godt under målet på 30-40 minutter, men Woltsjefen er alltid på utkikk etter flere lokale budpartnere som kan levere digg mat hjem til moldenserne.

– Selv om vi nå har veldig god leveringskvalitet, hender det at vi ikke har så mange lokale budpartnere som vi skulle ønsket. Så hvis du har lyst på en liten ekstrajobb, anbefaler vi å sende inn en søknad. Dette er en enkel og morsom måte å tjene litt ekstra på, avslutter Stenersen.