Vårstemning fra Envy

Vårstemning fra Envy

Foto: Halina Sjuve

Den 12.april slipper Envy sin nye singel ”Am I Wrong” via EMI Music Norway.

Duoen Envy tok hele Norge med storm i 2011, etter et forrykende liveshow på by:Larm – massiv radiorotasjon på sommerhiten ”One Song” og drøssevis med konserter gjennom hele 2011. Det ble toppet med en Spellemannpris for ”Årets video” vinteren 2012, og albumet ”The Magic Soup and The Bittersweet Faces” ble sluppet et par måneder senere. Siden den gang har duoen brukt tid på å utvikle seg som artister, tilbrakt mye tid i studio og skrevet låter.

Nå er de klare med nytt materiale,  nytt plateselskap – og et fornyet sound. Første smakebit kommer i form av singelen ”Am I Wrong” som er produsert av William "Will IDAP" Wiik Larsen.

- Personalet i EMI har vist stor lidenskap og engasjement for låtene våre! Det er viktig for oss at de vi jobber med har like stor tro på ENVY som oss selv, noe EMI har vist seg og ha. Vi føler vi er på rett plass og er veldig fornøyd med avtalen, sier Vincent Dery og Nico Sereba i Envy.

Sjef i EMI Music Norway, Bjørn Rogstad, ser frem til å være med Envy videre på ferden.

- Vi har hatt jevnlig kontakt med Envy siden før de ga bransjen et kollektivt hakeslepp på by:larm i 2011. Alle bitene falt på plass da vi hørte de nye låtene; musikken, visjonen og ikke minst den personlige kjemien. En person på ett kontor som spilte én låt ble til samtlige kontorer som spilte alle de nye låtene i løpet av minutter. Det var rett og slett kjærlighet ved første lytt.

Promohenvendelser: ida.lyxzen@emimusic.com

Følg Envy her:

www.facebook.com/envyofficial

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl