Trivium returnerer 11 oktober med "Vengeance Falls" - hør ny låt her

Trivium returnerer 11 oktober med "Vengeance Falls" - hør ny låt her

Trivium slipper sitt nye album “VENGEANCE FALLS” på Roadrunner Records 11 oktober.

Metal Hammer Norway holdt premiere på ny låt forrige uke, hør den her.

“‘Vengeance Falls’  er kulminasjonen av alt vi har gått gjennom som band; selve representasjonen av kampen holdt ut fra innen og erfart fra omverdenen.  Hver eneste feilsteg og hvert eneste element av suksess har ledet oss til dette øyeblikket. Vengeance Falls er dette øyeblikket...” sier Trivium vokalist og gitarist Matt Heafy.

Produsent David Draiman legger til, “‘Vengeance Falls’ er et metal-mesterverk . Det er uten tvil deres beste utgivelse hittil - et album som er så sterkt at det kommer til å blåse opp dørene til en verden som de fortjener å dominere”.

”Vengeance Falls” ble spilt inn I Draiman sitt eget hjemmestudio i Austin, Texas, og er en dokumentasjon på et band som fortsetter sin hvileløse jakt på å definere sin unike sound. Albumet er på mange måter en videreførelse av det soniske uttrykket som sendte ”In Waves” til topps av Billboard’s ”Hard Rock Albums” og en imponerende 15.plass på Billboard top 200 i 2011 – deres høyeste listeplassering hittil i karrieren.

Dannet i 2000, kom Trivium som et stjerneskudd inn toppsjiktet av moderne metal med gjennombruddsalbumet ”Ascendancy” i 2004, som ble titulert årets album av Kerrang!. I 2006 kom ”The Crusade”, som introduserte et helt nytt melodielement i bandets musikk og resulterte i en topp 25 debut på Billboard Top 200. ”Shogun” kom to år senere og oppnådde enda bedre kritikker og listesuksess – inkludert en debut på toppen av Rock Albums Chart i UK.

De har rekruttert en verdensomspennende legion av fans og har turnert verden over flere gang – både som headlinere og som support for legender som Iron Maiden, Slipknot, Machine Head og In Flames.

Trivium er: Matt Heafy: vokal, gitar * Corey Beaulieu: gitar * Paolo Gregoletto: bass * Nick Augusto: trommer.

For mer info, sjekk www.trivium.org, www.facebook.com/TriviumOfficial, twitter.com/TriviumOfficial, www.myspace.com/trivium, www.youtube.com/trivium, og www.roadrunnerrecords.com.

TRACKLISTING

1. Brave This Storm

2. Vengeance Falls

3. Strife

4. No Way To Heal

5. To Believe

6. At The End Of This War

7. Through Blood And Dirt And Bone

8. Villainy Thrives

9. Incineration: The Broken World

10. Wake (The End Is Nigh)

Albumet slippes fredag 11 oktober.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Roadrunner Records og mange flere.