Foto: Sondre Røe

Synne Vo mimrer tilbake til en innholdsrik sommer

Synne Vo er uten tvil på vei til å bli Norges neste store popstjerne. Artisten fra den lille bygda Lesja i Gudbrandsdalen har siden hun forlot hjembygda blant annet vært med på å vunnet en Spellemann for 'Årets låt' som låtskriver, blitt nominert til Musikkforleggerprisen i både 'Årets Gjennombrudd' og 'Årets Verk', samt vært en av de nominerte til 'Årets nykommer' på P3Gull. Den siste singelen hennes, 'Lykke te', har også på kort tid blitt streamet til gull - og hun har i tillegg hatt stor suksess på radio med 5 topp 40-hits, hvor to av de også gikk inn topp 10!

I dag slipper hun ny single, «st.hanshaugen», som er den sjette i rekken utgitt av Warner Music Norway.

Dette sier Synne selv om låten:

«St.Hanshaugen handlar om sommarflørten som aldri vil bli gløymd og kanskje endte det ikkje heilt slik ein hadde tenkt, men ikkje alt kan vare for alltid, og det er liksom noko litt vakkert ved det også.»

Hør låten her!

Også live har hun gjort seg bemerket, i sommer har hun spilt flere festivaler, og bergtatt publikum over hele Norge. Nylig spilte hun på by:Larm, hvor Dagsavisen skrev følgende om hennes fremførelse av låten 'Heime':

«Det er kanskje kveldens beste stund, og en helt annerledes by:Larm-opplevelse.»

Nå er Gudbrandsdølingen klar for å gjøre sitt eget headliner-show i stort format, og for første gang sette rammene for konserten fra start til slutt. Den 10. mars 2023 inntar Synne Vo og bandet hennes Rockefeller (Oslo), så gjør klart for store drømmer, nostalgi, kjærlighet og fest!