Foto: Armand Nasiri

Stjerneskuddet Jonas Benyoub slipper Deluxe versjonen av "ZeroLove" 4. November.

Jonas Benyoub slipper Deluxe versjonen av «ZeroLove»

Jonas Benyoub er i vinden som aldri før. 28-åringen fra Ellingsrud slipper albumet ZeroLove Deluxe, 4. november. Albumet er andre- og siste del av debutalbumet ZeroLove.

Mye har skjedd siden Jonas Benyoub slapp debutalbumet «ZeroLove» i mai. Han har blant annet blitt kåret til årets stjerneskudd under by:Larm, spilt 10x Spektrum med Karpe, gjestet Lindmo og spilt inn masse ny musikk.

Fire av de nye låtene har blitt til albumet ZeroLove Deluxe – en avslutning på en epoke, og siste del av debutalbumet ZeroLove.

- Jeg visste hele veien at jeg ville dele opp albumet i to deler, slik at det ikke skulle bli for mye for folk å gape over på én gang. Det var derimot ikke planen at det var akkurat disse fire låtene som skulle brukes. Sammensettingen av låtene har vært viktig, og det har vært viktig for meg at det skal være en rød tråd gjennom hele prosessen. Selv om albumet heter ZeroLove, så er det egentlig et rop om mer kjærlighet – noe jeg selv mener det endelige låtvalget på ZeroLove Deluxe gjenspeiler.

Jonas sin egen favorittlåt, Baba sa, inneholder blant annet et lydklipp av hans egen far.

- Pappa har fortsatt ikke hørt låta, og vet ikke at jeg har med et klipp der han snakker. Lydklippet består av pappas tanker rundt mitt karrierevalg. Han er veldig åpen om at han mener jeg kunne blitt hva jeg ville – og at det var vanskelig for han at jeg valgte musikken, som for han var en ukjent verden. Hans meninger om vennskap og livet generelt er viktig for meg, og noe jeg virkelig setter pris på. Derfor føltes det riktig å lage denne låta, som handler om både ekte- og falske venner. Det er en beskrivelse av min egen reise, mine refleksjoner og erfaringer fra egne og andres vennskap.

ZeroLove Deluxe består av de fire låtene Baba sa, Spor i snøen, Marsipangris og Våken. I likhet med låtene fra ZeroLove, tar Jonas oss med på en reise, inspirert av eget- og andres liv, med tematikk de fleste av oss vil kunne kjenne seg igjen i; viktige og nære bånd, familierelasjoner, vennskap, tvil, bekymringer, stolthet, motivasjon og håpefullhet.

«ZeroLove Deluxe» er ute 4. november.

Jonas Benyoub er født og oppvokst i Oslo, og har etter hvert blitt et velkjent navn i musikk-Norge. Etter flere features med artister som blant annet Karpe, Tommy Tee, Lars Vaular, Dutty Dior og Yosef fra Madcon, ga han ut debutalbumet «Zero Love» i 2022. Med bakgrunn fra både Alf Prøysen og Samira Said, tajin og pinnekjøtt har Jonas en unik evne til å formidle budskap gjennom flow, metaforer og rytmer. Jonas Benyoub ble tildelt prisen «Årets stjerneskudd» under By:larm-festivalen i 2022.