Sofiloud signerer med Warner Music og gir ut singelen "Always Choose You"

Sofiloud signerer med Warner Music og gir ut singelen "Always Choose You"

Sofiloud har slått seg opp som en låtskriver og vokalist verdt å merke seg på låter med Broiler, Alan Walker og Tungevaag de siste årene. Nå slipper hun endelig egen musikk, via Warner Music Norway.

Det smalt for alvor i 2020 da de internasjonale stjernene Tate McRae og Ali Gatie plukket opp låta «lie to me», som er skrevet av Sofiloud, og ga den ut. I dag har singelen over 100 millioner strømminger, og Sofiloud forteller at suksessen til sangen har åpnet dørene til rom hun ellers ikke ville hatt tilgang til.

Sofiloud, eller Lise Sofie Reppe, som hun egentlig heter har drømt om å bli artist siden hun var ung. Hun flyttet til Trondheim for å skaffe seg nettverk i musikkbransjen som 19-åring, og etter å ha studert på LIMPI i 2019, har artisten fra Lofoten stort sett tilbragt tiden med å skrive musikk. Mens hun reiste til LA og fortsatte å skrive alt fra pop til K-pop for andre artister, skjedde det stadig mer hjemme i Norge. Sofiloud skrev og sang på låter med artister som CLMD, Tungevaag, og ikke minst på Lemaitres Spellemann-nominerte album «Substellar» (2021). Hun ble spurt om å opptre med Alan Walker, og slapp singelen «OMG» med Broiler i 2022. Singelen ble en av årets mest populære låter, har i dag over 16 millioner strømminger, vant NRJ Awards for Årets låt og er nominert til Årets Verk – PopulærmusikkMusikkforleggerprisen.

Med «Always Choose You» setter Sofiloud for alvor sin egen artistkarriere i fokus. Singelen handler om familie og utfordringer livet kan by på, og er en kjærlighetserklæring til søsknene hennes.

Man velger vennene sine, men ikke familien sin. Til syvende og sist er det likevel dem man velger over alle andre, sier Lise, som beskriver singelen som mer intens, enn trist, til tross for låtas sårbare tekst.

– Deter noe desperat i den som kanskje kan vekke noen følelser. Det nesten som jeg rister i noen og sier at vi kommer til å komme oss ut av det uansett, så lenge vi er sammen.

«Always Choose You» er skrevet med og produsert av Kristian «Flatmate» Vik som blant annet har jobbet med Bernhoft og Hkeem. Sofiloud er inspirert av artister som The Weekend, Post Malone og Tove Lo, og beskriver musikken sin som litt annerledes, sær pop. Det har tatt tid å gi ut sin egen musikk, men hun mener at alt som har skjedd hittil har gitt henne selvtillit og mulighet til å finne sitt eget uttrykk. Hun har hatt tid til å finne seg selv som artist, og bygget opp teamet hun ønsker rundt seg, og nå er Sofiloud klar for alt.

«Always Choose You» slippes i dag via Warner Music Norway.