Röyksopp og Robyn slipper singelen “Do It Again”  i dag, mandag 28.april.

Röyksopp og Robyn slipper singelen “Do It Again” i dag, mandag 28.april.

«Do It Again» er første singel fra det kommende minialbumet med samme navn, som slippes 23.mai via Dog Triumph, Wall of Sound og Warner Music. Albumet gir en forsmak på større ting, avslutningen på Do It Again-kampanjen er nemlig et splitter nytt Röyksopp-album.

Hør på «Do It Again» her:
Spotify
Wimp

“Do it again” er en av de mest sprudlende og uanstrengt oppløftende elektropoplåtene på lenge, og låta startet opprinnelig som en rave-inspirert klubblåt. Inspirasjonen bak den «utilsiktede poplåta» kom i de sene nattetimer etter at Robyn og Röyksopp hadde vært på byen i Bergen. Det var ett av fem spor som er resultat av samspillet og kjemien dem i mellom, som nå altså har endt opp i en etterlengtet utgivelse. Albumet representerer den perfekte sammensetningen av tre svært originale musikalske sjeler.

- Svein, Torbjørn og jeg startet å jobbe med ny musikk i starten av 2013. Jeg har reist mye frem og tilbake til Bergen for å spille inn og skrive med dem, helt til nå nylig. Å samarbeide med Svein og Torbjørn er noe jeg setter stor pris på. Da vi begynte å jobbe igjen merket vi ganske fort at vi følte oss som et band – at det ikke ville bli låter til den ene eller andres album. Så du kan egentlig si vi slipper denne musikken som et band. (Robyn)

Turnédatoer:

June 13  Sonar Festival (Spain)
June 14  Northside Festival (Denmark)
June 26  Marymoor Park (Seattle, WA, US)
June 28  Bill Graham Civic Auditorium (San Francisco, CA, US)
June 29  Hollywood Bowl (Los Angeles, CA, US)
July 18  Melt Festival (Germany)
July 19  Latitude Festival (UK)
August 8  Øya Festival (Norway)
August 9  Way Out West Festival (Sweden)
August 15  Pukkelpop (Belgium)
August 20  Pier 97 (New York, NY, US)
August 21  Wolftrap (Washington, DC, US)
August 22  HB Pavilion (Boston, MA, US)

Spotify: Röyksopp – Do It Again
Wimp:http://wimp.no/album/28037618

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Roadrunner Records og mange flere.