Robert Plant og Alison Krauss, foto: DavidMcClister

Robert Plant og Alison Krauss annonserer første turnédatoer på tolv år

Robert Plant og Alison Krauss annonserer første turnédatoer på tolv år - Utendørskonserter gjennom sommeren 2022, fra New York Citys Forest Hills Stadium, Londons Hyde Park, Berlins praktfulle Spandau Citadel til Hamar (Tjuvholmen) og Bergen (Bergenhus Festning).

En global YouTube Livestream starter kl. 19.00 norsk tid, etterfulgt av NPR Music lyttefest 20.00.

Det nye albumet Raise The Roof er ute nå.

I dag åpner Robert Plant og Alison Krauss dørene til Raise The Roof. Den etterlengtede etterfølgeren til deres monumentale album fra 2007, Raising Sand, er ute nå, og for å feire begivenheten har duoen annonsert sin første turné på tolv år. Fra og med 1. juni 2022 vil de ta med seg sin splitter nye musikk til en serie med stort sett store utendørskonserter over hele USA, Storbritannia og Europa. Billetter til de europeiske datoene legges ut for salg fra kl. 09.00 26.november. USA-konsertene legges ut for salg en uke senere.

Hør på Raise The Roof: https://plantkrauss.lnk.to/RaiseTheRoof

I kveld kan fansen se de to ikonene spille noen av de nye sangene kl. 19.00 på en global livestream presentert i samarbeid med YouTube (se her), i tillegg til en virtuell samtale med kritiker Ann Powers kl. 20.00, som er en del av NPR Musics lyttefest (meld deg på her).

Innspilingene av Raise The Roof ble påbegynt i Nashvilles Sound Emporium Studios på slutten av 2019 og avsluttet bare uker før verden gikk i lås. I likhet med Raising Sand har T Bone Burnett produsert denne koalisjonen av tidlig blues, bortgjemte countrylåter, revolusjonerende folk-rock og bortglemt soulmusikk skrevet av legender og usungne helter som Merle Haggard, Allen Toussaint, The Everly Brothers, Anne Briggs, Geeshie Wiley, Bert Jansch, Ola Belle Reed, Brenda Burns og flere.

Robert Plant sier følgende om det nye albumet: «These are songs that have gone into our hearts way back in time, but got lost in the twists and curves of the passing years. You hear them and you go ‘Man, listen to that song, we got to sing that song!’ It’s a vacation, really—the perfect place to go that you least expected to find.»

Robert Plant & Alison Krauss konsertdatoer 2022:

01.juni - Canandaigua, NY - CMAC

03.juni - Saratoga Springs, NY - Saratoga Performing Arts Center

04.juni - Forest Hills, NY - Forest Hills Stadium

06.juni - Clarkston, MI - DTE Energy Music Theatre

07.juni - Chicago, IL - Pritzker Pavilion

09.juni - Indianapolis, IN - TCU Amphitheater at White River State Park

11.juni - Columbia, MD - Merriweather Post Pavilion

12.juni - Philadelphia, PA - TD Pavilion @ The Mann

14.juni - Cary, NC - Koka Booth Amphitheatre

16.juni - Atlanta, GA - Cadence Bank Amphitheatre at Chastain Park

26.juni - London, UK - BST Hyde Park