Rekordsuksess for Wiz Khalifas "See You Again"

Rekordsuksess for Wiz Khalifas "See You Again"

Soundtracket til blockbusterfilmen “Furious 7” har hatt en fremragende suksess, og nådde nylig førsteplass på Billboards topp 200 liste. “Furious 7: Original Motion Picture Soundtrack” er fullspekket med hits, og inneholder blant annet den suksessfulle Paul Walker-tributen ”See You Again” av Wiz Khalifa og Charlie Puth som slår de fleste topplasseringsrekorder globalt.

Singelen “See You Again” har rørt mange hjerter over hele verden den siste tiden, og etter at den ble sluppet har låten nådd førsteplass på iTunes Stores ”Top songs” i hele 93 land inkludert Storbritannia, Australia, Frankrike, Sør-Afrika samt i et samstemt Norden.

Superhitens popularitet ekspanderes daglig hvor låta i dag er en av de mest spilte låtene på radio i flere titalls land. “See You Again” har nemlig solgt til paltina og ligger på første plass i land som Østerrike, Tyskland, New Zealand, Sveits, Belgia, Danmark, Portugal, Canada og Australia. I Australia har singelen også vist enestående resultater hvor den brått klatret fra 59. til 1. Plass på den offisielle singellisten - et hopp som aldri før har vist seg på de Australske hitlistene. Sist gang lignende resultater ble observert var med Elton Johns berømte ”Candle In The Wind” fra 1997 - En tribute til Prinsesse Diana.

Videre slår også “See You Again” alle Spotifyrekorder hvor den nå dominerer topplasseringene som den mest streamede låta på strømningstjenesten i løpet av en dag med 4.2 millioner streams kun fra 13. April. ”See You Again” slo også alle ukesrekorder på Spotify ved å streames hele 21.9 millioner ganger globalt i løpet av syv dager. Foreløpig viser den norske fansen seg å være mest ivrig, hvor vi her til lands streamer låta mest av alle - mer enn 80,000 ganger daglig, hvor den fredag 10. april streamet over 319 tusen ganger og satte ny norsk rekord!

Tilslutt må det selvsagt også nevnes at “See You Again” regjerer på første plass på Shazams Worldwide Charts denne uken, med over 1.1 millioner Shazams de siste syv dagene.

Singelen i seg selv viser fremrangende og grensesprengende resultater, men også musikkvideoen har spredd seg som en farsott i sosiale medier. Videoen til “See You Again” hadde premiere denne måneden via ”Furious 7”-stjernen Vin Diesels personlige Facebookside. Musikkvideoen, som er regissert av Marc Klasfeld (Jay-Z, Katy Perry, Justin Timberlake) inneholder retrospektivte klipp fra Fast & Furious-historien, og eksploderte i samspill med låta over hele verden med over 800,000 Facebookdelinger og et imponerende 40 millioner views innen de første 12 timene etter slipp. ”See You Again”-videoen har nå nådd imponerende 135 millioner views og kan streames nå via Wiz Khalifas offisielle Youtube-kanal: www.youtube.com/watch?v=RgKAFK5djSk.

Den Grammynominerte Khalifa har også delt videoen på sin Facebookside med en oppfordring om donasjon til ”Paul Walkers Reach Out Worldwide” (ROWW) veldedighetsfond. For mer info om ROWW klikk deg inn på www.roww.org.

Wiz Khalifa og Charlie Puth har også tatt med seg den kraftfulle og rørende låta til flere TV-opptredner inkludert WWE RAW og NBCs The Voice. Khalifa og Puths eksemplariske liveoppvisning av ”See You Again” på NBC’s ”The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” er verdt å merke seg:

Soundtracket i seg selv har også nådd markante plasseringer globalt, og inneholder låter fra noen av dagens mest fremtredende hiphop og RnB artister, inkludert Flo Rida og Mos Def. Blant annet finner du superhiten “Turn Down For What” av DJ Snake & Lil Jon som allerede har solgt til platina fem ganger globalt. Soundtracket inneholder også eksklusive singler som Wiz Khalifa & Iggy Azalea’s hit “Go Hard Or Go Home” og nykommeren “Ride Out” av Kid Ink, Tyga, Wale, Y.G., Rich Homie Quan, en låt som nylig har vist seg å ha en økende popularitet i det norske musikklandskapet.

Furious 7: Original Motion Picture Soundtrack” er produsert av den Grammybelønnede og Atlantic Records' egne Kevin Weaver (Boardwalk Empire, The Fault In Our Stars, Girls Volumes 1 & 2, True Blood Volumes 1 & 2) og Warner Music Groups globale A&R President, Mike Caren (Trey Songz, Wiz Khalifa, Ed Sheeran, T.I.). Musikalske ansvarlige for platen er Universal Pictures Film Music President Mike Knobloch (Fifty Shades of Grey, Pitch Perfect, Despicable Me) og SVP Rachel Levy.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.