​Pink Floyd slipper The Early Years, 1965 – 1972: The Individual Volumes 24.mars

Fredag 24. mars slipper Pink Floyd The Early Years, 1965 – 1972: The Individual Volumes - en deluxe-samling av bandets mest kjente låter fra årene 1965 til 1972. Samlingen ble først ekslusivt utgitt som en del av samleboksen The Early Years 1965-1972, men blir nå tilgjengelig på 6 individuelle disker fordelt på årene 1965-1967, 1968, 1969, 1970, 1971 og tilslutt 1972.

I samlingene finnes det noe for enhver Pink Floyd-fan; fra de som har fulgt bandet helt fra start med Syd Barrett, til de som er nylig blitt kjent med bandet, og inneholder outtakes og demoer fra bandets tidligste album som Piper at the Gates of Down, A Sauceful Of Secrets, Meddle, og Atom Heart Mother.

Hver disk viser den enorme kreativiteten som ligger bak hver Pink Floyd-låt, og det vises på titlene CAMBRIDGE ST/ATION, GERMIN/ATION, DRAMATIS/ATION, DEVI/ATION, REVERB/ATION, OBFUSC/ATION som gjenspeiler hvor bandet befant seg på det tidspunktet i karrieren.

The Early Years: Individual Volumes vil gi fans og samlere muligheten til å høre utviklingen bandet har gått gjennom og være vitne til kulturelle revolusjoner fra bandets tidligste innspillinger i studio til årene før utgivelsen av The Dark Side Of The Moon - som forøvrig er et av de mestselgende albumene gjennom tidene. Fra singelen «Arnold Layne» til den 20-minutters episke «Echoes» vil fansen se oppfinnelsen av psykedelisk progressiv rock via en innsiktsfull samling som utforsker Pink Floyd sin historie fra den tiden Roger Waters, Richard Wright, Nick Mason og Syd Barrett møttes på Londons Regent Gate Polytechnic for Syd sin avskjed og David Gilmour sin velkomst i bandet.

For fans og samlere som ønsker å fordype seg inn i hele Pink Floyd-historien, er samleboksen som inneholder de individuelle volumene samt ekslusive TV-opptak, BBC Sessions, uutgitte låter, outtakes og demoer The Early Years 1965-1972 ute. I tillegg til samleboksen er The Early Years - CRE/ATION tilgjengelig.

Følg Pink Floyd på Facebook, Twitter eller sjekk ut PinkFloyd.com for nyheter og oppdateringer.

Se vedlegg for full engelsk pressemelding, og for mer informasjon om produktoversikten.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.