Nytt album "Storytone" fra Neil Young 3.november

Nytt album "Storytone" fra Neil Young 3.november

Neil Young slipper sitt nyeste studioalbum titulert Storytone via Reprise Records 3.november. Storytone består av 10 nye låter spilt inn i studio med et 92 personer stort orkester, kor og Young selv.

Han tok en annen tilnærming på dette albumet, startet først med å spille inn låtene på egenhånd i soloformat. Deretter ble låtene spilt inn på nytt i ny drakt med et orkester og et storband.

Første låten ut fra albumet er Who’s Gonna Stand Up?,” som opprinnelig ble fremført på livekonsertene med Crazy Horse i UK denne sommeren og som en del av Young sitt akustiske solosett på Farm Aid. Tematisk sett er låta en bønn om å ende vår avhengighet til fossilt brensel i håp om å beskytte jordas skjøre økosystemer for fremtidige generasjoner. Lær mer om initiativet her: http://www.neilyoung.com/news/.

Handre høydepunkter fra albumet er den bittersøte åpningslåta  “Plastic Flowers,”, den bluesy swing låta “I Want To Drive My Car,” den lengtende “Tumbleweed,” eller denne hjertefølte “When I Watch You Sleeping.”

Albumet er nå tilgjegnelig for forhåndsbestilling på iTunes

Albumet slippes i følgende utgaver: standard CD med de 10 orkestrale versjonene av Storytone, Deluxe CD (med både orkester og soloversjoner), og den 180 grams doble vinylen, som slippes 15 desember og som kommer til å inneholde begge versjonene av albumet.

All musikken på Storytone ble produsert av The Volume Dealers (Neail Young og Niko Bolas), innspilt og mikset av Al Schmitt. Medfølgende co-produksjon, arrangering, orkestrering ble gjort av Michael Bearden og Chris Walden.

Storytone track listing:

1.  Plastic Flowers

2.  Who’s Gonna Stand Up?

3.  I Want To Drive My Car

4.  Glimmer

5.  Say Hello To Chicago

6.  Tumbleweed

7.  Like You Used To Do

8.  I’m Glad I Found You

9.  When I Watch You Sleeping

10.  All Those Dreams

Official Neil Young Website

PONOMusic

Bridge School Benefit

Neil Young Press Assets

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.