Nytt album fra Lykke Li - I Never Learn

Nytt album fra Lykke Li - I Never Learn

Den 2.mai slippes Lykke Lis tredje album, I Never Learn. Første singel ut - No Rest For The Wicked - ble nylig fremført på Skavlan og er allerede listet på norsk P3.

- "No Rest For The Wicked" var den andre sangen jeg skrev til albumet. Jeg skrev den i Sverige da jeg pakket sammen sakene mine, hadde nettopp kommet ut av et forhold, og det var en forferdelig tid. Det eneste jeg hadde var smerten, skammen, tristheten, skyldfølelsen og lengselen, forteller Lykke om singelen. Og det er akkurat disse følelsene som velter over oss i det refrenget setter inn.

Albumet låter stort, insisterende, hjerteskjærende og direkte. Borte er mye av det naive og lettbeinte som preget både tematikken og lydbildet på Youth Novels (2008), hun og produsent Björn Yttling har videreført og forsterket soundet fra  Wounded Rhymes (2011) - og drar oss enda lenger inn i sitt melankolske univers, der sorgen er vakker og smerten er god. Lykke har i kjent stil hjertet utenpå skjorten, i det hun leverer oss både smektende poplåter og gripende powerballader. Tidløst, ekte og dramatisk.

Lykke Li ble vi først kjent med i 2008 via albumet Youth Novels, som ble omfavnet av både publikum og kritkere i Norden og etterhvert i hele verden. I 2011 kom Wounded Rhymes som for alvor bidro til å etablere Lykke Li som en av Nordens største - både som tekstforfatter, formidler og briljant live-artist. I sommer legger hun ut på verdensturné, og rekker heldigvis innom Norge - nærmere bestemt Slottsfjell i Tønsberg den 17.juli.

Albumet kan allerede forhåndsbestilles på iTunes - og Lykkes personlige hilsen lyder som følger:

A PIECE OF MY HEART WILL BE ON SALE AT MIDNIGHT. DON’T STEAL IT BABY, I WORKED REAL HARD. #ineverlearn

«I Never Learn» slippes på Warner Music / Atlantic 2. mai 2014.