Ny singel fra Madden

Ny singel fra Madden

Med over 100 millioner avspillinger på sine to første utgivelser er Madden i dag klar for å følge opp suksessen med sin tredje singel «Echo».

- «Echo» handler om når mennesker møtes, om hvordan minner vi opplever sammen, skaper bånd som fortsetter å knytte oss sammen, uavhengig av perspektiver som tid og avstand, uttaler produsent, låtskriver og artist Marius «Madden» Njølstad fra Nesodden om dagens utgivelse.

Det har ikke en gang gått 365 dager siden Madden introduserte musikken sin for folket, og han raskt ble en av verdens mest spilte artister, med super-debuten «Golden Light». Med oppfølgeren tok altmuligmannen steget videre, da han debuterte på vokal og ga oss det musikalske adrenalinrushet «Alive». Den spektakulære musikkvideoen til «Alive», filmet i Lofoten, hadde premiere hos Billboard.com, og låta ble etterhvert også utgitt i en sår og ærlig akustisk versjon, kun med Madden og pianoet hans.

Med «Echo» utvider nå Madden sin miks av oppløftende electro-pop der vokal og melodi er like viktig som produksjon, og der alle elementene opererer i harmoni. Hans bakgrunn innen klassisk musikk og jazz høres nok en gang i låtas sentrale pianogang, og «Echo»s organiske energi toppes av Chris Holstens sjelfulle stemme.

Maddens tredje singel ble skrevet i samarbeid med Andreas Moe og den britiske artisten Zak Abel, og er produsert i samarbeid med kid joki (Britney Spears, Julie Bergan).

- Da vi lagde denne sangen, var jeg inspirert av teorier om tidsuavhengige dimensjoner, Motown love songs, tradisjonell kinesisk musikk, og en reise jeg tok for kjærlighet en gang, avslutter Nesoddingen.

«Echo» er tilgjengelig over alt der du hører musikk, og du kan høre den HER!

Madden - Echo

Følge Madden på  SpotifySoundCloudFacebookTwitterInstagram og YouTube for nyheter og oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.