Norgesturné og ny musikk fra Monica Heldal

Norgesturné og ny musikk fra Monica Heldal

For litt over et år siden slapp Monica Heldal debutalbumet "Boy From The North" til strålende mottagelse hos kritikere og publikum. Hun ble nominert til, og vant, prisene for Årets Popsolist og Årets Nykommer under Spellemann. Vinteren og våren hadde hun med seg gitaren, og stort sett også gitarist Øyvind Blomstrøm, på turné land og strand rundt. I tillegg til utsolgte solo- og duokonserter spilte Monica, stort sett med band, også på 25 festivaler, og blant annet åpnet hun årets Øyafestival.

Interessen fra utlandet har ikke latt vente på seg, og 16. september ble "Boy From The North" sluppet i USA. Monica reiste i utgangspunktet over for å snakke med pressen og spille en håndfull showcaser, blant annet CMJ i New York, i forkant av utgivelsen, men responsen var slik at hun fortsatt befinner seg "over there". I disse dager er hun support på John Butler Trios USA-turné, og totalt spiller hun nærmere 30 konserter i USA i høst.

Etter to måneder i USA setter Monica kursen hjemover, men det skal ikke hviles på noen laubær. Allerede 26. november legger hun ut på veien for en Norgesturné med fullt band i ryggen. Med seg har hun Øyvind Blomstrøm (gitar), Cato "Salsa" Thomassen (gitar/keyboard), Øystein Frantzvåg (bass) og Olaf Olsen (trommer).

I forbindelse med turnéen slipper vi "Waiting On The Fire", en digital samling som inneholder tre tidligere uutgitte låter, fredag 28. november. Låtene "Waiting On The Fire", "Scarlet" og "Swan" er fra "Boy From The North"-innspillingen, og å finne på den amerikanske versjonen av albumet, slik at det var naturlig å gjøre dem tilgjengelige her i Norge også.

Monica vil, så sant det er praktisk mulig, være tilgjengelig for forhåndsintervjuer med lokal media i forkant av konsertene. Vennligst kontakt Elisabeth Riksen elisabeth.riksen@warnermusic.com og Pelle Neraasen pelle@conman.no for avtale.

Turnéoversikt:

26. november - Checkpoint Charlie i Stavanger
27. november - Oslo Domkirke i Oslo - duo for Kirkens Nødhjelp
28. november - Høvleriet i Haugesund
29. november - Haandverkeren i Kristiansand
03. desember - Blæst i Trondheim
04. desember - Rockefeller i Oslo
05. desember - Ibsenhuset i Skien
06. desember - Energi Mølla i Kongsberg
09. desember - Ole Bull Scenen i Bergen
10. desember - Asker Kulturhus i Asker
11. desember - Kolben Kulturhus på Kolbotn - duo
12. desember - Bølgen Kulturhus i Larvik

For fortløpende oppdatert oversikt se www.monicaheldal.com

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.