Norgesaktualle Denai Moore slipper album

Norgesaktualle Denai Moore slipper album

Denai Moore sitt etterlengtede debutalbum – «Elsewhere» er ute nå på Because Music.

”Elsewhere” er produsert av Rodaidh McDonald (The XX, Adele, Daughter, Sampha) i London, utenom låtene ‘Blame’ og ‘Feeling’ som er co-produsert av Ben Drew (Plan B).

Du kan høre Elsewhere her:

Stratfordbaserte Denai Moore har gått gjennom en massiv artistisk utvikling siden hun lastet opp demoversjonen av ”Flaws” i 2012. Denne vakre låta som ligger i kryssningsfeltet mellom folk og RnB ga henne vel fortjent raskt oppmerksomhet, og la indikasjonene på at denne singer-songwriteren hadde større tanker om musikalsk utvikling. Denne enkle låta i seg selv skulle nemlig vise seg å være grunnlaget for hennes musikalske fremtid.

Etter ”Flaws” gikk det slag i slag for Denai – hun ble signert i London på Because Music (Metronomy, Little Dragon, Django Django) før den soulinspirerte singer/songwriteren Ben Drew meldte sin interesse overfor Moore. Etter å ha plukket opp noen av låtenene var han klar for å hjelpe henne videre på hennes musikalske ferd, og endte med å produsere EPen ”The Lake” som kom i 2013.

Denai Moore leverer et unikt og balansert lydbilde, og nevner artister som Joey Bada$$, Tinashe og Bon Iver som noen av sine inspirasjonskilder. På tampen av fjoråret dukket den distinkte soulfylte vokalen hennes overraskende opp på låta ”The Light” av SBTRKT, en låt hun også var medskribent på. Dette førte til at hun ble med på turné både i Storbritannina og Europa inntil tiden var inne for soloplateslipp.

Produksjonen av plata, som Rodaih McDonald står bak, later til å være et mesterverk som et resultat av et musikalsk samarbeid mellom likesinnede. McDonalds fokus på vokal og isende mørke atmosfære kan nesten bli satt på linje med Spectors lydmur, og hans tidligere arbeid med The XX, King Krule og Sampha ble en visjon som plettfritt smeltet sammen med Denais egne musikalske preferanser. Sangene har beveget seg fra den akustiske starten til et hyppigere tempo, hvor McDougal var den rette til å realisere og filtrere hennes nye ideer via XL Studios.

”Elsewhere” vil derfor uten tvil overraske de som har fulgt Denai Moore fra et tidlig stadium. Selv om sjangerspektret fortsatt dreier seg rundt soul, folk og indie som stødig blir båret av Denais oppsiktsvekkende og sårbare stemme, låter plata helhetlig dypere og noe utenfor det sentrumet de tidligere låtene har vært en del av.

27. Juni kommer Denai Moore til Norge og gjester Piknik i Parkenfestivalen i Oslo.

Sjekk ut videoen til singelen ”Blame” her.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.