​Nico & Vinz med ny EP og Oslo-opptreden

​Nico & Vinz med ny EP og Oslo-opptreden

Med superhit på superhit som «Am I Wrong» og «That´s How You Know» (you f*cked up) kan det trygt sies at Oslo-gutta Nico & Vinz hverken tar feil eller har f*cka opp noe som helst. Tvert i mot. Nå kommer den USA-baserte favorittduoen med EP´en Cornerstone og gjester Oslo for å spille på P3 Gull 28.november.

Med Cornerstones 5 låter serverer Nico & Vinz en forrett til hovedretten som ventes å komme neste år, der 24-åringene fra Holmlia og Lambertseter viser utviklingen og progressen som har funnet sted siden det globale gjennombruddet med «Am I Wrong».

«De forskjellige soundene som er der ute i dag viser oss at det ikke finnes en spesiell formel og at det er greit å leke med forskjellige sounder fra forskjellige verdener. Vi har nå skrevet massevis av låter basert på hva vi liker å høre og å framføre, og har med dette på prosjektet», forklarer Nico rundt hva som har inspirert dem til denne mer eklektiske miksen. «Vi representerer denne nye generasjonen som er mer sjangerblinde, men som connecter med sanger de føler. Øyeblikkene som er samlet på Cornerstone er en refleksjon av forskjellige følelser og erfaringer», fortsetter han.

Disse låtene får vi høre på EP´en:

1. Lay A Little Closer
2. Our Love
3. Not For Nothing
4. Praying To A God
5. That´s How You Know feat. Bebe Rexha and Kid Ink

Med Cornerstone fortsetter Nico & Vinz suksessen fra debutåret 2014 og albumet Black Star Elephant, som ble lovprist for sin uanstrengte miks av pop, raggae, Vest-Afrikansk dance, hip hop og soul. Superhiten fra førstealbumet, «Am I Wrong», klatret seg opp på 1. plass på lister i 50 land og er streamet over 250 millioner ganger. Milepælene siden den gang har vært mange; fra å turnére med Bruno Mars og Usher, synge med Taylor Swift foran 40-50.000 tilskuere, og å jamme med The Roots under Grammy-uka.

Se musikkvideoen til den nyeste singelen «That´s How You Know» her:

Ny musikk fra gutta er ikke den eneste gode nyheten de kommer med om dagen, hos Christine på P3 kunne hun i dag avsløre at Nico & Vinz kommer til Oslo 28. november for å spille live under årets P3 Gull

Låt nummer to på EP'en, "Our Love", er deres neste singel. Den fengende låta kan du høre der du foretrekker å lytte til musikk fra og med fredag 6. november.
Cornerstone er tilgjengelig over alt fredag 6.november.

Sjekk ut Nico & Vinz på deres Offisielle HjemmesideYouTubeTwitterFacebook eller Instagram.

#WarnerMusicNorway

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway