Madden fortsetter å lage hits!

Madden fortsetter å lage hits!

Marius Njølstad aka Madden fikk en drømmestart på karrieren da han i 2016 slapp singelen «Golden Light», som i skrivende stund har over 115 millioner strømminger på Spotify og som gjorde Maddentil en av Spotifys mest strømmede artister i debutåret. Oppfølgerne «Alive», «Echo» og «All About You» har rundet 35 millioner. Deretter fulgte låtene «Totally» og «Love You Right», som har blitt belønnet med gode listeplasseringer, radiospilling og over 15 millioner streams. Med «Love You Right» stod Maddenpå scenen under Skandinavias største livekonsert, VG-lista på Rådhusplassen, og spilte på tilsvarende konserter i Trondheim og Bergen.

Madden lager alltid gode hitlåter, og en egen evne til å finne spennende og litt utradisjonelle vokalister å jobbe med, som gir låtene en ekstra dimensjon. Denne gangen er det Røry han har samarbeidet med. RØRY er elektronika aliaset til singer songwriter, multitalentet og produsenten Roxanne Emery. Hun har hatt med låter i flere kjente TV-serier, blant annet Keeping Up With Kardashians, men som RØRY debuterte hun på labelen Monstercat i 2019.

Dette sier Madden selv om Røry og låten:

«Jeg hørte singer-songwriter RØRY for første gang på flyplassen en gang jeg reiste hjem til Oslo en tur. Jeg ble umiddelbart truffet av den følsomme vokalen hennes, og på historiene i musikken hennes.

Move On har vært utrolig fet å lage, og har minnet meg mye om singer-songwriter og pop som jeg husker fra oppveksten på begynnelsen av 90-tallet.

Det var veldig gøy å samarbeide med produsent Jamie Haj på denne, han er utrolig bra, og det ble noen runder med utveksling av filer over nett. Til slutt ble det en ordentlig gøy prosess med å mikse låten hos Christer Cederberg og mastre den hos Luca Pretolesi, og jeg synes vi fikk til et utrolig bra resultat!»