Foto: Paul Edwards

LAUREN singeldebuterer med «Slave»

Hun lager låter om å tilhøre en generasjon som tenker likt, men LAUREN går sine egne veier.

- Alle gjør det samme. Vi har blitt en gjeng som ikke tenker selv. Vi lever etter hva vi ser andre gjør, etter trender og reflekterer ikke noe mer over det.

Allsidighet er kanskje det mest beskrivende ordet for Lauren Holmen. Ei ekte Oslojente fra Cuba, som snakker flytende spansk, engelsk og norsk. Som kan vrikke hoftene til latinorytmer som J-LO, eller spytte bars med den groveste hiphopgjengen på Oslos østkant. Hun er Jay-Z óg Beyoncé, men ikke Blue Ivy. Hun er LAUREN.

En 18-åringen som har bodd hele sitt liv i Norge, men føler seg vel så hjemme i morens hjemland Cuba. Et land og et folk som hun tror har preget musikken hennes mye.

- Selv om Cuba er mye fattigdom, er det også mye glede og dans. Mennesker er lettere til sinns der.

Lauren tror det har noe med solen og varmen å gjøre. Hun kjenner det selv, at sommeren er hennes tid. Lange, hete, lyse dager inspirerer henne.

«Slave» ble skrevet på en sånn dag. En dag man egentlig ikke skal være inne, men der var hun, i studio med produsentene Jonas Benyoub, Lasse Digre og Håkon Ingvaldsen (Kastel). Inspirert av Lana Del Rey, varmerekord og samfunnspørsmål.

Alle her, er for late, programmert,
til å hate, dager blir til kveld
Flykrasj, klima, fuck the system, Trump
Fylla, sykdom, unge slaver for life

Hun kan ikke huske når hun begynte å synge. Dagen hun begynte å rappe derimot, den husker hun godt. Det er bare ett år siden.

- Alle kompisene mine rapper, mens jeg alltid har sunget. En dag vi var i studio så jeg bare på dem, og tenkte; det der kan jeg også. Jeg må bare gjøre det bedre enn dem.

Da ba de henne tro på sin egen allsidighet og gå for det.

Allsidighet er også et stikkord når vi utover 2019 skal bli bedre kjent med Lauren og musikken hennes. På debutsingelen rapper hun på norsk, men se opp for andre toner utover våren. Men først gleder hun seg til å slippe en ekte hiphop-banger. Til verden, og kompisene på Oslos østkant.

Lytt til «Slave» HER!

// Følg LAUREN på InstagramFacebook og YouTube for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.