Honningbarna slipper nytt album 1. mars

Honningbarna slipper nytt album 1. mars

Videre mot verdensherredømme

Den 1. mars slipper Honningbarna sitt nye album ”Verden er enkel”, og legger samme dag ut på turné.

De siste tre årene har Honningbarna gjort seg bemerket både i inn og utland. De debuterte i 2010 med EP-en Honningbarna, og i 2011 vant de P3s konkurranse for usignerte band - ”Årets Urørt”. Samme år ga de ut debutalbumet La alarmane gå, som ble belønnet med en Spellemannspris i kategorien rock.

- Målet med tekstene er at folk skal tenke selv og vi vil sette dem i situasjoner der det kreves. Vi driter i om E6 skal bygges ut eller ikke, det er de store ideene og tankene som skal forandre noe, mener Edvard Valberg.

Honningbarnas mål er enkelt og greit verdensherredømme. Uten fiksfakserier eller jåleri, men med pur energi og ekte kjærlighet til musikk. Midt blant publikum og fans.

Denne gangen er det stjerneprodusenten Pelle Gunnerfeldt, kjent som mangeårig samarbeidspartner til The Hives, som står for produksjonen av Honningbarnas andre album, som slippes i Norge, Danmark, Sverige, Tyskland, Nederland og England i 2013.

Albumslippet i Norge 1.mars er også startskuddet for en rekke konsertdatoer:

1. mars - Kick, Kristiansand
2. mars - Parkteatret, Oslo (U18)
2. mars - Parkteatret, Oslo
15. mars - Studenthuset Rokken, Volda
16. mars - VEGA, Ålesund
22. mars - Kvarteret, Bergen (U18)
22. mars - Kvarteret, Bergen
4. april - Gregers, Hamar
5. april - Bingon, Lillehammer
6. april - Byscenen, Trondheim
11. april - Hunstad Kultursenter (U18)
11. april - Sinus, Bodø
12. april - Driv, Tromsø
17. april - Metropolis, Stavanger (U18)
18. april - Jimmy Legs, Haugesund
19. april - Folken, Stavanger
22. april - Ullensaker Kulturhus, Jessheim (U18)
24. april - Rådhusteatret, Ski (U18)
25. april - Union Scene, Drammen U18
25. april - Union Scene, Drammen
26. april - Scene 37, Horten (U18)
26. april - Glasmagasinet, Horten
27. april - Total, Tønsberg

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl