Foto: Ida Bjørvik

Harde følelser fra Julie Bergan

Den norske popsensasjonen har gjort et globalt inntrykk med hennes første del av EP-prosjektet «HARD FEELINGS». Utgivelsen har allerede over 35 millioner strømninger, og Skien-jenta nærmer seg 5 millioner månedlige lyttere på Spotify. Nå er Julie Bergan endelig klar med den etterlengtede oppfølgeren «HARD FEELINGS: Ventricle 2» som slippes i dag, 11. september.

EP-en åpner med singelen «One Touch», som er en låt drevet av Julies eksplosive vokal og grenseløse karisma, og demonstrerer nøyaktig hvorfor hun beveger seg mot global stjernestatus. Låten er en deilig sammensetning av dynamikk fra både indie-pop og EDM-universet, toppet med litt «throwback» fra 80-tallet. «One Touch» handler om spenningen man kan kjenne på i et nytt forhold.

«HARD FEELINGS: Ventricle 2» fortsetter videre med Julies nylige hitsingler «Kiss Somebody» og «Commando», og avsluttes med et nytt spor kalt «All Of Them».

«De to delene av «Hard Feelings» er en samling av alle følelsene jeg har hatt det siste året. Jeg har jobbet mye med meg selv og blitt kjent med mine egne følelser på en ny måte gjennom prosessen med å lage disse utgivelsene. På forskjellige måter beskriver de begge hva som har skjedd i det siste. Både det gode og dårlige. I det ene øyeblikket føler du deg liten, alene og sønderknust, og i det neste føler du deg fri, sterk, og det er som om endelig klarer å puste ordentlig igjen. Alt dette er jo noe alle må gjennom innimellom, og det er vel bare det livet handler om» forteller Julie selv.

«I tillegg til det, håper jeg som en kvinne i 2020, at jeg kan inspirere andre jenter der ute til å tørre å si hva de har på hjertet, være trygg og tro på seg selv. Vi har blitt undertrykt og undervurdert altfor lenge. La oss være jenter som støtter andre jenter!»

I tillegg til sitt eget EP-prosjekt har Julie også vært med på utgivelser med svenske Molly Hammar og Awa på deres «Get To Know Me First», «Don’t You Wanna Play?» med SEEB og «Outline» med britiske Crazy Cousinz i løpet av de siste månedene.

Hør «HARD FEELINGS: Ventricle 2» her!