Gorillaz har med seg Octavian på ny låt

Gorillaz har med seg Octavian på ny låt

Friday 13th er den fjerde episoden av Song Machine fra Gorillaz – en hypnotisk meditasjon med den Fransk-Britiske rapperen og sangeren Octavian (vinner av BBC Sound of 2019) med en video som inkluderer Octavian, 2D, Noodle, Murdoc and Russel som filmer seg selv under lockdown. Se Friday 13th ft Octavian her.

“Every day starts in the dark, and ends in the dark, but in the middle there is light.” – Russel Hobbs

Det virtuelle bandet har respondert på de virkelige nåværende hendelsene i USA med uttalelse på sosiale medier om det å ta del i kampen for rettferdighet og likestilling samt informasjon om hvordan vi alle kan lytte, lære og ta grep. #bethechange

“Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced. It is certain, in any case, that ignorance, allied with power, is the most ferocious enemy justice can have.” – James Baldwin

2D tok nylig en timeout fra kontemplasjon til å overføre en sosialt distansert opptreden av Song Machine Episode 3 Aries til Jimmy Kimmel Live. Se den her.

Se Episode 1 - Momentary Bliss ft. slowthai and Slaves -her.

Se Episode 2 - Désolé ft Fatoumata Diawara her.

Se Episode 3 – Aries ft Peter Hook and Georgiaher.

Følg Song Machine her for å få med deg Machine Bitez – korte samtaler mellom tegneserie bandmedlemmene og dere samarbeidspartnere, overhørt I Kong Studios.

Gorillaz bryter nok en gang med konvensjoner med deres nyeste konsept Song Machine – en tegneserie musikk innretning som spytter ut nye episoder rett fra studio i det de foregår. Her ser man Gorillaz akkompagnert av en spennende liste over samarbeidspartnere i stadig utvikling fanget live i Kong Studios ved siden av verdens mest suksessfulle virtuelle band. Kameraene ruller 24/7, den fjerde veggen er brutt, kjelen er på, kaoset er ekte, døren er åpen... hva blir det neste? Følg med.