Faith Evans annonserer duett-album med The Notorious B.I.G.

Faith Evans annonserer duett-album med The Notorious B.I.G.

Faith Evans gir en hyllest til hennes liv sammen med Biggie Smalls på et stjernespekket album som inneholder tidligere upublisert materiale fra den legendariske rapperen.

Faith Evans har nå, 20 år etter B.I.G. sitt uoppklarte drap, laget The King & I, et album som gir lytterne et personlig innblikk i deres liv sammen. Albumets 25 låter inneholder nyinnspilte vokaler fra Evans i fin forening med upublisert materiale fra Biggie Smalls. Noen velkjente, men også et utvalg av sjeldne opptak fra B.I.G. sitt hvelv av vers.

The King & I inneholder en imponerende liste av gjestesamarbeid fra hip-hop veteraner som Busta Rhymes, Jadakiss, Lil’ Kim, Sheek Louch, Lil’ Cease, Style P og Snoop Dogg. Med seg på laget har Evans også flere kritikerroste produsenter innenfor hip-hop sjangeren, blant annet DJ Premier, Just Blaze, Stevie J m.fl., som også har produsert noen av B.I.G.’s mest kjente låter.

The Notorious B.I.G. er anerkjent som en av verdens mest innflytelsesrike rappere, og har solgt over 17 millioner album bare i USA alene. Christopher Wallace spilte inn to studioalbum under artistnavnet The Notorious B.I.G., og bare uker etter hans død i 1997 ble albumet Life After Death sluppet, inkluderende låtene «Hypnotize» and «Mo Money Mo Problems» som gikk rett til toppen av hitlistene. Fortsatt i dag er det ett av få hip-hop album som har solgt over 10 ganger platina og dermed oppnådd diamant-sertifisering.

Faith Evans har 8 utgivelser på sin kappe. Låta «I’ll Be Missing You» lå lenge på førsteplassen av hitlistene, og førte til en Grammy-pris for artisten og låtskriveren.

Fra Faith Evans og Notorious B.I.G først møttes på en photoshoot i 1994, tok det kun 9 dager før de giftet seg. Det som fulgte er i dag en av de mest berømte kjærlighetshistoriene innenfor hip-hop.

- Prosjektet er min kreative refleksjon av kjærligheten vi hadde for hverandre, og det båndet vi alltid kommer til å ha. Jeg gleder meg til å dele denne musikalske reisen med våre fans!, uttaler Evans, som er tydelig på at hun ønsker å videreføre Biggies musikalske arv.

Albumets første to singler «NYC» feat Jadakiss og «When We Party» feat Snoop Dogg, er ute nå – og bare to dager før The Notorious B.I.G.s fødselsdag 19.mai blir The King & I tilgjengelig på CD, vinyl ellers overalt der musikk høres!

The King & I - Tracklist

1. “A Billion”
2. “Legacy”
3. “Beautiful” (Interlude)
4. “Can’t Get Enough”
5. “Don’t Test Me”
6. “Big/Faye” (Interlude) – featuring Jamal Woolard
7. “Tryna Get By”
8. “The Reason”
9. “I Don’t Want It” – featuring Lil’ Cease
10. “I Got Married” (Interlude) – featuring Mama Wallace
11. “Wife Commandments”
12. “We Just Clicked” (Interlude) – featuring Mama Wallace
13. “A Little Romance”
14. “The Baddest” (Interlude)
15. “Fool For You”
16. “Crazy” (Interlude) – featuring 112 & Mama Wallace
17. “Got Me Twisted”
18. “When We Party” – featuring Snoop Dogg
19. “Somebody Knows” – featuring Busta Rhymes
20. “Take Me There” – featuring Sheek Louch & Styles P
21. “One In The Same”
22. “I Wish” (Interlude) – featuring Kevin McCall & Chyna Tahjere
23. “Lovin You For Life” – featuring Lil’ Kim
24. “NYC” – featuring Jadakiss
25. “It Was Worth It”

For flere nyheter og informasjon:

www.faithevansmusic.com

www.facebook.com/NotoriousBIG

www.facebook.com/faithevansofficial

www.instagram.com/therealfaithevans

www.twitter.com/@faithevans

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.