Envy bytter bandnavn

Envy bytter bandnavn

I høst signerte Envy en verdensomspennende platekontrakt med et av verdens største plateselskaper, Warner Bros US. I forbindelse med lanseringen kommer de til å endre navn til Nico & Vinz.

Envy består av Nico Sereba og Vincent Dery – og vil fra og med nå lyde bandnavnet Nico & Vinz. Dette grunnet andre artister/band som allerede heter Envy i USA.

- Nico og Vinz er navnene våre og det vi alltid har blitt kalt for av våre nærmeste. Det er et mer personlig navn og det er viktig for oss å knytte et så personlig bånd vi kan med både musikken og budskapet vårt. Fremover kommer det til å foregå noen forandringer online i forhold til navnbyttet, men vi skal sørge for å holde fansen oppdatert. Vi er veldig fornøyd med musikken vi lager og gleder oss veldig til å dele den med dere, sier Nico og Vinz.

Videohilsen fra bandet: http://www.youtube.com/watch?v=iXzTRKD0m0k

Nico & Vinz har hatt et eventyrlig 2013, og går mot et svært travelt 2014. Samtidig som de jobber for fullt for å ferdigstille sitt kommende album, skal de i løpet av de neste ukene både motta EBBA-award (European Boarder Breakers Award) under bransjefestivalen Eurosonic i Nederland, spille på Spellemann, øve til turné og ”Am I Wrong” skal lanseres i Tyskland som første marked utenfor Norden.

Warner Music Norway hvor Nico & Vinz er signert ser frem til de neste månedene og tror ikke navnebyttet blir noe problem.

- Det er et naturlig navnevalg, og takket være den store fanbasen og posisjonen Nico & Vinz har nådd i løpet av det siste året, tror vi at vi skal få etablert dette raskt. Små tekniske ujevnheter vil selvsagt forekomme i starten – men vi føler oss trygge på at dette vil være uproblematisk for Nico & Vinz som band. Dette er jo først og fremst det første steget mot lansering i hele verden - som jo er helt fantastisk, sier A&R i Warner Music Norway, Silje Larsen Borgan.

Sakte men sikkert vil navnet endre seg i Spotify, WiMP, iTunes og lignende – og den 7.mars er ”Am I Wrong” til salgs i GSA.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Roadrunner Records og mange flere.