​Endelig ny musikk fra Miike Snow

​Endelig ny musikk fra Miike Snow

Endelig kommer trioen Miike Snow med ny musikk, og første singel ut fra deres tredje og mest nyskapende og kreative album hittil, er låta "Heart Is Full".

Miike Snow kom til jordens overflate i 2007, da de svenske musikerne Christian Karlsson og Pontus Winnberg (aka produsentduoen Bloodshy & Avant) slo seg sammen med den amerikanske sangeren og låtskriveren Andrew Wyatt. To år senere kom trioen ut med sitt selvtitulerte debutalbum, og høstet internasjonal anerkjennelse for sitt særegne lydbilde - en fusjon av pop og atmosfærisk elektronikk, som vi hører på gjennombruddssinglene «Black & Blue»«Animal» og «Silvia»

I 2012 kom andrealbumet Happy To You, som igjen mottok overveldende positiv respons, fra blant andre Entertainment Weekly, som hadde dette å si: The spirit of ´Happy To You´ is indie rock, but the sound is as addictively sharp as anything in the Top 40.

De siste tre årene har Miike Snows medlemmer på ingen måte ligget på latsiden. Både Karlsson, Winneberg og Wyatt har brukt tiden på å reise nye, kreative veier, jobbet med soloalbum, dannet nye band og i stor grad jobbet som produsenter og låtskrivere.

Og heldigvis har de også jobbet med egen musikk, som nå resulterer i deres tredje album titulert iii, og singelen "Heart Is Full". I denne runden har gutta søkt inspirasjon fra andre låtskrivere og produsenter i blant annet New York, L.A. og Stockholm, på leting etter nye soniske og følelsesmessige tilnærminger. Førstesingelen fra iii, albumet som forventes å komme neste år, mikser futuristisk synth med hip hop beats, og er i følge Winnberg den originale Miike Snow-sounden - bare tatt til et nytt nivå.

Sjekk resultatet og hør «Heart Is Full» i dag!

Miike Snow på Spotify og Facebook  og deres hjemmeside

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway